Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Simsoni tõld moondus kõrvitsaks

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Majandusminister Kadri Simsonile on täna välja antud määrus suur kaotus. Bussisõidu piirhinnad on muidugi suur rumalus, aga ehk pisut väiksem kui Simsoni algne plaan, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Tasuta ühistranspordi lubadus oli majandus- ja taristuministri Kadri Simsoni kuldne tõld, millega kõik tema valijad pidid peagi saama tasuta hundi juurest rebase juurde ja siili juurest karu juurde sõita. Esmaspäeval koitis see hetk, mil tõld muutus tagasi kõrvitsaks ja ning peentes livreedes kutsarid muutusid jälle rottideks, kes jooksid laiali.
    Äripäeval on hea meel, et tasuta ühistranspordist Simsoni soovitud kujul asja ei saanud. Praegune lahendus pole küll kahjuks lõplik vee pealetõmbamine keskerakondlikule tobedusele: Simsoni esmaspäeval allkirjastatud määrus lubab nimelt ühistranspordikeskustel valida, kas juulist jätkata praeguse piletisüsteemiga või langetada hinda kuni tasuta piletini välja.
    Selline tehke-mis-ise-tahate-lahendus ei loo nimelt lõplikku selgust ja algatab ühistranspordikeskustes vaidlused, et mis meie siis nüüd teeme. Sest asi pole ju selles, et osa keskusi pöördus ministri poole kindla seisukohaga tasuta ühistranspordi vastu, ja siis minister vaagis asjaolusid ja otsustas, et küllap te teate ikka ise paremini, kuidas asju korraldada. Ei, see teema on poliitiline alates sabaotsast kuni viimse vurrukarvani. Valitsuses esindatud parteidest on IRL ja Keskerakond sel teemal avalikult vastamisi läinud juba tükk aega tagasi ja koguni nii vihaselt, et alla oma toetusega valimiskünnise ligi kukkunud IRL pole pidanud paljuks Simsonit otsesõnu ähvardada, mis kõik juhtuma hakkab, kui minister tagasi ei tõmba. Noh, ja tõmbaski. 
    Simsoni suur kaotus
    Kui nüüd IRLil jätkub peenetundelisust mitte liiga maruliselt võitu pühitseda ja Simsonile jäetakse mingisugunegi võimalus eneseväärikust säilitada, jääb valitsus kokkugi ja puha – ajad ju keerulised niigi, kaks uut ministrit tarvis niigi asjatoimetustesse pühendada ja avalikkust nendega lepitada. 
    Simsoni määrus püüab teha nii, et Keskerakonna valijad oleksid siiski enam-vähem söönud ja koalitsioonipartnerid terved: kõigile „headele“ transpordikeskustele näeb riik raha ette, et saaks ikka tasuta sõitu teha, ja no kes ei taha, see ei taha.
    Simsonile endale on selline ei-liha-ega-kala-lahendus kahtlemata suur kaotus, sest nn tasuta sõidu rauda on ta kogu hingega tagunud, ja nüüd selline vedelavõitu lõpp.
    Kiindumus plaanimajanduse vastu
    See, et majandusministeerium siiski bussipileti piirhinna kehtestab, on muidugi absurd kuubis. Keskerakondlik kiindumus riiklikku plaanimajandusse kipub kahjuks ravimatu tõbi olema. Sel tõvel on takkapihta ka eriti kehvad tüsistused: mõnel teisel erakonnal on raske kord juba „tasuta“ jagatud asju tagasi võtta, sest suur osa valijaid ei saa arugi, et tasuta asjad kipuvad teinekord kallimadki olema kui tasulised – maksma peavad nende eest ka need, kes teenust ise ei tarbigi, ja vahel koguni mitu korda. 
    Kui poliitikuid selle tõve vastu kuidagi vaktsineerida saaks, siis oleks Äripäev valmis need süstid küll kohemaid omalt poolt ära tegema. Kuni sellist süsti leiutatud pole, tuletame kõigile peaga inimestele meelde, et tasuta asju ei ole olemas. Riik pakub sulle tasuta asju ainult su enda raha eest.
  • Hetkel kuum
Vootele Päi: Eesti väike seitsmik võib olla Brüsselis suur kaalukeel
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Värske tuul Tallinna börsil: Liven läheb raha küsima võlakirjadega
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.