Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käibemaksuga  kütuseturu skeemitamise vastu

    Täna heidame valgust kütuseturu varjupoolele. Selgub, et skeemitades lüpsavad kütuseturul tegutsevad maksupetturid riiki igal aastal vähemalt 45 miljoni euroga (700 mln kr) ning riik vaatab neid jõu- ja ilunumbreid jõuetult pealt.

    Äripäev tutvustab tänases luubiloos lähemalt skeemi, millega kümneid miljoneid eurosid teenida saab. Me oleme üsna veendunud, et see petuturg on organiseeritud – me ei usu, et selles lööks kaasa üksiküritajaid, kes täiesti juhuslikult tulusa skeemi avastanud. Ja kui seal ongi selliseid väikseid õnneotsijaid, liigub suurem osa rahast ikkagi ühe-kahe grupeeringu kontrolli all. Ka meie tänase loo kangelased on olnud tihedalt seotud ka allilmaga.
    Samuti aitavad me arvates skeemitamisele kaasa nn ausad kütusemüüjad – nii suurt kogust maksuvaba kütust pole lihtsalt võimalik kanistritega ja kusagil metsas turustada.
    Äripäeva arvates on me riik liiga kauaks jõuetuks pealtvaatajaks jäänud. Meil on küll olemas maksu- ja tolliamet, kus on maksupettuste vastu võitlemise osakond. Meil on täiesti arvestataval tasemel politsei ja prokuratuur, kuid vähemalt täna ei suuda nad kütuseturul toimuvat kuidagi kontrolli alla saada.
    Mis oleks lahendus, kuidas välistada need skeemid? Kuidas jõuda nendele inimesteni, kes meie kõigi arvelt rikastuvad? Arvestades, et üksikisiku tulumaksu kogub riik aastas ca 200 miljonit eurot (3mld kr), siis on maksumaksjail päris valus vaadata, kuidas neljandik sellest lihtsalt mingite petiste taskusse läheb!
    Me oleme täiesti kindlad, et kavandatav tagatisraha süsteem seda olukorda ei lahenda. See võtaks kurjameilt vaid murdosakese mustast tulust ära – 100 000 eurot tagatisraha kirjutatakse lihtsalt nö äriplaani sisse. Pettustega teenitav kasu on mitu korda suurem kui tagatis, ütleb Neste juht. Pealegi, maksuametil on praegugi õigus kütusemüüjatelt tagatist nõuda, ent mullu kevad-suvel esitatud 154 tagatisnõudest täideti ainult 6! Petturid lihtsalt vilistasid maksuameti nõudmistele!
    Kas sellest oleks abi, kui anda kütuse tarbimisse laskmise õigus vaid käputäiele kindla ja kontrollitud taustaga ettevõttele? Tõsi, see oleks ettevõtlusvabaduse piiramine ning ei pruugi konkurentsile kasuks tulla.
    Äripäeval on parem ettepanek. Kehtestaks kütuseäri (miks mitte kogu aktsiisikaubanduse) puhul nö tagurpidi käibemaksu-kohustuse? Et kogu käibemaks makstaks kõigepealt riigile ära ja alles siis hakatakse nö maha-arvamisi ja tagasiküsimisi tegema? Ühesõnaga – tekitaks olukorra, kus kütuseostja makstud summast laekuks kütusemüüja pangakontole juba käibemaksu võrra väiksem summa – et pank suunab käibemaksu otse riigile! Tehniliselt ei tohiks see ju kuigi keerukas olla. Jah, takistuseks saavad sularahatehingud, kuid keelustaks sel juhul aktsiisikaupade hulgimüügil sularahatehingud?
    Sest olgem ausad, seni on riik ju ettevõtjat usaldanud ja lahendanud asja ettevõtjaile kasulikult – iga käibemaksukohuslane saab praegu igakuiselt (tegelikult isegi kuni tuleva kuu 20. kuupäevani) intressivabalt käibemaksurahaga opereerida. Ning nagu elu on näidanud, kasutatakse seda kurjasti ära.
    45 miljonit eurot aastas pole just väike summa – selle arvelt saaks teha palju head. Kasvõi üksikisiku tulumaksu määra ühe, ehk isegi kahe protsendipunkti võrra alandada.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.