Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turismisektori kõige kallimaks valuutaks on saanud usaldus

    Viimaste aastate rahutud ajad nii Eesti kui ka kogu maailma turismisektoris on mänginud jõujooned ringi, kirjutab Estraveli tegevdirektor Anne Samlik.

    Laiast tooteportfellist, heast teenindusest ning kopsakast turunduseelarvest jääb väheks, klientide valikuid mõjutab väga oluliselt hoopis reisibüroo usaldusväärsus. Reisiäri toimib valdavalt ettemaksude najal. Kuidas aga kindel olla, et praegu perele jõuluvaheajaks reisipaketti ostes saate teenuse ikka pool aastat hiljem ka kätte?
    Odava hinnal eeliste kõrval ka pahupool. On kliente, kes on madalaima hinna nimel valmis võtma riske ja ostma alla omahinna müüdavaid reisipakette, sest kellele ei meeldiks osta unelmate puhkust ulmeliselt soodsa hinna eest?Samas nii TopToursi kui ka Estouri pankrottide tõenäoliseks põhjuseks peetakse just liiga suuri allahindlusi ja pika perioodi jooksul toimunud alla omahinna müüki. See ei ole aga ühelegi ettevõttele jätkusuutlik tegevus. Hind, mis on pikka aega konkurentidest oluliselt madalam, on kliendi jaoks riski koht.
    Eestis on turismiäris tihe konkurents. Tänase seisuga tegutseb Eestis üle 300 turismifirma. Enamik neist on asjalikud, paari töötajaga reisibürood. Ilma kahtluseta töötab väikebüroodes palju tublisid inimesi, kes suudavad oma kliente hoida ja võita hea ning asjatundliku teenindusega. Kuid olgem realistid: suuremad, kaua turul olnud ettevõtted on oluliselt vähem vastuvõtlikud majanduskeskkonna mõjudele. Tagasilööke, mis tekivad partnerite või erakorraliste sündmuste pärast, on kergem maandada neil, kellel on ette näidata selge ja tugev finantstaust, lai toodete valik ja suur kliendibaas.
    Ainuüksi tagatisraha kohustus ei maanda kõiki riske. Ettemaksu tegemise riske peaks kliendi jaoks maandama reisiettevõtete tagatisraha, mille olemasolu kontrollib tarbijakaitseamet. Õige kasutamise ja kontrolli korral on praegune regulatsioon piisav, et klientide riskid oleks maandatud. Hiljutised meediakajastused aga kahjuks näitavad, et kõikide reisibüroode juhid ei tunne või ei taha tunda piisavalt seadusi, et oma tagatist korrektselt arvutada ja aruandlust esitada.Turismiseaduse järgi arvutatakse tagatise suurus vastavalt reisifirma planeeritavale kogumüügile ja tagatis peab katma 100% ulatuses eraisikute pakettreiside ettemaksud ja reisil olevate klientide koju toomise kulud. Kuna tagatis peab olema piisav igal ajahetkel, siis ei ole õige kasutada seaduses ette nähtud minimaalseid määrasid.Ka tagatise juures mängib reisibüroode finantstaust olulist rolli: stabiilsemal ja suurema kliendiportfelliga firmal on lihtne pangast vastavat garantiid taotleda, samas kui mõni väiksem või uuem ettevõte peab tagatise välja käima oma taskust.
    Raske aeg näitas kätte kitsaskohad. Reisibüroode finantstausta erinevused tulid eriti kurvastavalt välja ka eelmisel aastal TopToursi pankroti ajal, kui suuremad reisibürood Estravel ja Kaleva Travel otsustasid oma klientidele hüvitada saamata jäänud reisid, kuigi seadus seda kohustust ei pannud.
    Mõne konkurendi reaktsioon oli väga valuline ja jõudis ka meediasse. Kitsamas ringis lendas isegi kriitikanoote, et eelnimetatud reisibürood käitusid konkurentide suhtes ebaeetiliselt. Tagasi vaadates on näha, et see oli segasel ajal üks vähestest sammudest, millega suudeti natukenegi taastada klientide usaldust Eesti turismifirmade suhtes.
    Parim reisivaluuta on usaldus. 2010. aasta oli turismitööstuse jaoks raskeim aasta alates Eesti taasiseseisvumisest. Madeira üleujutused, Islandi tuhakriis, TopToursi pankrotisegadus, lennufirmade streigid ning järjest rahutumaks muutuvad Araabia maad, kõige selle taustal kummitamas üleüldine majanduskriis. Uurides majandusaruandeid näeme, kui raskelt 2010. aasta turismiturgu räsis. Vastuvoolu ujusid ja ujuvad need, kes suutsid saavutada klientide suurema usalduse. Usaldusväärsusest sai üleöö tugevaim müügiargument, mille mõju kestab siiani.
    Keegi ei saa lubada, et viimase kahe aasta pankrotid turismisektoris jäid viimasteks sellisteks juhtumiteks. Reisikorraldus on äri nagu iga teine – uus tulija peab võtma riske ja vanad olijad jagavad omavahel turgu ringi. Tublimad veavad välja, nõrgemad peavad lahkuma. Küll aga saab klient ise teha teadlikke valikuid ja nii oma riske maandada.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.