Äripäev • 16 oktoober 2018
restorani Leib asutaja ja heategevusprogrammi „Lapsed söönuks“ ellukutsuja Kristjan Peäske   Foto: Terje Lepp

Restoraniomanikel võimalus muutuda inimlikeks tööandjateks

Paranev restoranikultuur ja suurenev konkurents tööjõuturul on võimalus restoraniomanikel muutuda inimlikeks tööandjateks, rääkis restorani Leib asutaja ja heategevusprogrammi „Lapsed söönuks“ ellukutsuja Kristjan Peäske Äripäeva raadio hommikuprogrammis.

Restoraniäri on majanduse lakmuspaber ning sarnaselt majandusele läheb ka restoraniäril praegu hästi, rääkis Peäske. „Mis on muidugi omaette lugu on see, et see on teinud restoraniäri paljude jaoks atraktiivseks ja uusi kohti sünnib meeletu kiirusega. Täna on enamusel hästi, aga järgmisel aastal samal ajal rääkides on võibolla teised lood.“

Restoraniäri kasvu on vedanud ühelt poolt turistid, teisalt üha tugevnev keskklass. „Väljas söömist nauditakse, ollakse teadlikumad ja see on Eesti restoranikultuurile väga palju kasuks tulnud,“ rääkis Peäske.

Kuid vähenevad turistide hulgad jätavad mitmetele toidukohtadele oma mõju. „Kui me räägime natuke lihtsamatest kohtades, siis mats on olnud päris tõsine. Hotellid on mõnevõrra tühjemad, pubides kulutatakse vähem raha. Kuna toitlustus oma marginaalidega on keeruline äri, kus kasumiprotsent on madal, siis võib olla päris tõsiseks hoobiks nii mitmelegi kohapidajatele.“

Sarnaselt mitmele teisele valdkonnale pitsitab ka toitlustust tugev tööjõupuuduse probleem. „Ma arvan, et hästi oluline on, et see on võimalus restoraniomanikel muutuda inimlikeks tööandjateks. Mis siin salata, paljud restoraniomanikud ei ole oma meeskonna osas kõige hoolivamad ajalooliselt olnud. Ja nemad on ka paraku need, kes oma meeskonnast ilma jäävad,“ rääkis Peäske.

Probleem on Peäske sõnul tõsine ning sellega on seotud aspekt, et restoraniäri on tööstusharu, kus puudub väljund läbi professionaalse kõrghariduse. See tähendab, et keskkooli lõpetanud noor ei mõtle tõsiselt restoraniäri peale, sest ta ei rahuldu tänaste kaheaastaste programmidega. „Meil on tõsine probleem selles, et ei ole võimalik kõrgtasemel spetsialistiks saada.“

Lapsed söönuks

Peäske rääkis ka 4. oktoobril Swiss Hotellis toimuvast heategevuslikust õhtusöögist „Lapsed söönuks.“ Õhtusöögi eesmärgiks on aidata toidupanka, kelle klientidest ligi kaks kolmandikku on lapsed.

„See on sündmus, kus eesti parimad restoranid panevad seljad kokku ja teevad hästi ägeda menüü. Külalised saavad veeta väga kvaliteetse õhtu ning teha läbi selle ka head,“ rääkis Peäske. Kogu õhtu sisend on heategevuslik ja annetatud raha läheb täiel määral laste abistamiseks.

Bold Tuesday

Samuti käis hommikuprogrammis eksportiva väikefirma Bold Tuesday asutaja ja disainer Kairi Kuuskor, kes on oma tooteid müünud 106 riiki.

Mis on aidanud reisikaarte tootval väikefirmal välja paista ja nii paljudesse riikidesse tooteid müüa, saab kuulata alates 56:36.

Hetkel kuum