• OMX Baltic−0,13%295,02
  • OMX Riga0,43%910,56
  • OMX Tallinn−0,15%2 033,02
  • OMX Vilnius0,13%1 202,86
  • S&P 5000,52%6 396,07
  • DOW 300,05%44 482,79
  • Nasdaq 0,89%21 316,9
  • FTSE 100−0,05%9 132,81
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic−0,13%295,02
  • OMX Riga0,43%910,56
  • OMX Tallinn−0,15%2 033,02
  • OMX Vilnius0,13%1 202,86
  • S&P 5000,52%6 396,07
  • DOW 300,05%44 482,79
  • Nasdaq 0,89%21 316,9
  • FTSE 100−0,05%9 132,81
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 05.10.22, 14:00

Tuleviku liikuvus seisneb ristkasutuses

Tagumine aeg on hakata Eestis vaatlema inimeste liikuvust kui tervikut, koos erinevate transpordivõimaluste ristkasutusega, alates bussidest ja rongidest kuni sõidukite lühirendi, elektriliste tõukerataste ja jalgratasteni välja, tõdes „Ärikliendid roolis“ saates autode lühirenditeenuse maaletooja Eestis, CityBee Eesti tegevjuht Egert Kivisaar.
CityBee Eesti tegevjuht Egert Kivisaar.
  • CityBee Eesti tegevjuht Egert Kivisaar.
  • Foto: CityBee
„Me ei saa mitte kunagi eeldada, et kõik inimesed loobuksid isiklikust sõiduautodest ja hakkaksid kasutama ainult ühistransporti. See lihtsalt ei toimi. Eriti just maainimeste peale mõeldes. Küll aga tuleks rohkem mõelda ristkasutusele, et kuhu maale saab inimene sõita autoga, kust edasi rongi või bussiga ja kust edasi lühirendiauto või jalgrattaga. Oluline, et see oleks inimesel mugav ja liikumine kiire,“ tõdes CityBee Eesti tegevjuht Egert Kivisaar.
Tema hinnangul on Tallinnas ja mujal Eestis toimiv tasuta ühistransport küll turunduslikult tore nähtus, kuid inimeste liikumist see ei muuda. Inimene, kes on harjunud autoga sõitma, ei istu bussi ainult sellepärast, et see on tasuta. Vaja on mõistlikku üleminekut, milleks autode lühirent on kõige reaalsem lahendus.
Näiteks Vilniuses ollakse sellest juba aru saadud ja lühirenditeenuste pakkujatele on tehtud oluliselt soodsam parkimishind. Ikka selleks, et kõikjal kesklinnas oleks selliseid autosid rohkem, inimestel neid mugavam kasutada ja autod oleksid pidevalt ringluses, mitte ei täideta parkimiskohti inimeste erasõidukitega. Tallinna linnajuhid ei ole nelja aasta jooksul aga sellest veel aru saanud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saates räägitakse veel teistestki absurdustest lühirenditeenusega seoses ning sellest, millisena meie tulevikuliikuvus tervikuna võiks välja näha.
Saadet juhib Tõnu Tramm, „Ärikliendis roolis“ saate toetaja on Neste Eesti.
Kuula saadet siit:
Tuleviku liikuvus seisneb ristkasutuses
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 16 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele