Tööandjate keskliidu tegevjuhi Arto Aasa hinnangul pole selge, kas automaksu eesmärk on kaitsta keskkonda, piirata autostumist või koguda riigieelarvesse raha, mille tõttu läheb maksumudel segaseks.

- Arto Aasa hinnangul pole automaksu eesmärk selge.
- Foto: Raul Mee
Kuna aga majanduses pole kõige lihtsamad ajad tuleks Aasa sõnul mõelda, kas järjekordne kulude tõstmine ettevõtjatele on üldse hädavajalik. “Eelmisel nädalal kuulsime, et ligi miljardi euroga on riigieelarve laekumised olnud paremad. See on selline kontekst, kus tekib küsimus, kas automaksu praegu ja sellisel kujul on üldse vaja,” küsis ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Automaksu eesmärgiks on muuta Eesti sõidukipark keskkonnasõbralikumaks, kuid praegu väljapakutud lahendused seda eesmärki ei täida, leiab kliimaministeerium.
Praegusel kujul automaks ei vähenda Eestis autostumist, rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis automüügi tarkvara arendaja Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Liisimine läheb kallimaks
Automaksu kehtestamisel tõusevad teenuste ja toodete hinnad, leiavad ettevõtjad. Ka auto liisimine läheb kulukamaks.
Opositsiooni esindajad leiavad hoolimata rahandusministriga kohtumisest, et automaksu pole Eestis vaja kehtestada, kuna see suurendab niigi keerulisel ajal inimeste maksukoormust.
Eesti ehitus- ja montaažitööde ettevõte Rivest on viimastel aastatel teinud olulise sammu edasi: kui varem tegelesid nad peamiselt montaazitöödega, on ettevõte nüüd laienenud ka peatöövõtjate hulka ning laiendanud tegevust Skandinaaviasse. Selle kasvuga kaasnes vajadus paindliku ja töökindla IT-tugiteenuse järele, mis toetaks mitme asukohaga meeskonda ja võimaldaks ettevõttel keskenduda oma põhitegevusele.