Artikkel

    Kõik sõltub ühendusest Lätiga: katkestuse korral oleme kahe päevaga gaasita

    Tarindite vaheline tugitoru Paldiski LNG haalamiskai ehitusel. Kuna Paldiskis ujuvterminali jätkuvalt pole, ei aitaks katkestuse korral gaasivarustust tagada ka seal olev haalamiskai.Foto: Andras Kralla

    Eestis tegutsevad energiakauplejad ei ole ühel meelel, kui suur on risk, et Soome kõrval võib katkeda ka meie gaasiühendus Lätiga, küll aga on selge, et Balticconnectori rikke järel sõltub Eesti gaasivarustus nüüd täielikult vaid ühendusest lõunanaabriga.

    Alexela energiaportfelli juht Kalvi Nõu hoiatas saates "Energiatund", et kui Eesti-Läti gaasiühenduses peaks juhtuma praegu mingi tõrge, oleks Eesti täielikult ilma gaasivarustuseta. „Eesti süsteem on täna väga haavatav, selliseid näiteid saab palju tuua,“ kinnitas Nõu. „Näeme selgelt, et süsteemis on mingisugused pudelikaelad.“
    Kalvi Nõu riskihinnanguga ei nõustunud aga Baltic Energy Partnersi juhatuse liige ja energiakaupleja Marko Allikson, kes Soome ühenduse katkemist peab küll murettekitavaks, ent suureks mureks, et Eesti gaasivarustus täielikult katkeb, tema sõnul siiski põhjust pole. „Mina ei kardaks igasuguseid Läti ühenduste katkemise jutte. Igast asjast on võimalik selline hirmulugu luua,“ sõnas Allikson, aga tunnistas siiski, et kuna meil Eestis oma gaasivaru pole, oleksime Lätiga ühenduse katkemise järel kahe päevaga riigis gaasita.

    Kui Eesti-Soome gaasiühendus asub merepõhjas ja selle remont võib aega võtta kuid, siis Eesti-Läti maa-alust gaasiühendust oleks rikke korral oluliselt lihtsam parandada, operatiivvalmidus selleks on olemas ning küsimus on päevades, mitte kuudes, ütles Eleringi juht Kalle Kilk kolmapäeval rahvusringhäälingu raadiosaates "Uudis+".

    Mõlemad külalised olid aga veendumusel, et ühenduse toimimise korral Eesti varustuskindlus küsimärgi all ei ole, sest Läti maagaasihoidla on peaaegu ääreni täis ning ka Klaipedast saab vajaduse korral gaasi juurde tulla.
    Seda, kui suures mahus Baltic Energy Partners ja Alexela on Läti hoidlas oleva gaasiga tulevikutehinguid teinud, külalised ei nõustunud avaldama, ent mahtu on Kalvi Nõu sõnul piisavalt, et katta talveperioodil kogu portfelli vajadus.
    Saates on lisaks gaasivarustuse ja gaasi hinnale jutuks veel elektri-, moorotikütuse- ja kaugkütte võimalik hinnatase saabuval talvel. Uurime, millised on hindu mõjutavad tegurid, kellel tasub jätkuvalt jääda elektri börsipaktile ning kas mootorikütuse liitri hind hakkab saabuval talvel Eestis olema üle 2 euro või mitte.
    Saatejuht on Lauri Leet.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Nõrk prognoos tõi kaasa Airbnb aktsia käesoleva aasta suurima languse
Kodumajutusele spetsialiseerunud Airbnb aktsiad tegid läbi käesoleva aasta suurima languse pärast seda, kui ettevõte avaldas teise kvartali ootuste osas nõrga prognoosi. Broneeritud ööde prognoositav kasv on aeglasem alates 2020.aastast, vahendas Bloomberg.
Kodumajutusele spetsialiseerunud Airbnb aktsiad tegid läbi käesoleva aasta suurima languse pärast seda, kui ettevõte avaldas teise kvartali ootuste osas nõrga prognoosi. Broneeritud ööde prognoositav kasv on aeglasem alates 2020.aastast, vahendas Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.