Täna võib alata USA idaranniku sadama töötajate streik, mis toob meretransporti taas viivitusi ja mis on juba praegu tõstnud merekonteinerite hinna kahekordseks, rääkis Balti Logistika operatsioonide juht Greete Orgusaar.
Meretransport on järgmise kriisi äärel. Foto: Liis Treimann
“Probleeme tõepoolest jagub. See on nagu katkine grammofon juba. Viimased 4-5 aastat on olnud kriis kriisi ja pöördeline sündmus pöördelise sündmuse järel,” kirjeldas Orgusaar Äripäeva raadio hommikuprogrammis logistikasektori olukorda.
Intervjuus selgitas ta pikemalt, kuidas on erinevad kriisid viimastel aastatel logistikasektorit muutnud ja Balti Logistika käekäiku mõjutanud. Juttu tuli erinevate transpordiviiside hindadest, klientide ootustest ja raudteetranspordist läbi Venemaa.
Sõjal võib Eesti käekäigule olla kaugelt suurem mõju kui lihtsalt paar aastat kallimat elektrit, see võib Eesti kasvu väga pikaks ajaks känguma määrata.
Logistika- ja transpordisektoril läheb tõesti kehvasti, Poolast-Leedust tulid odavamat teenust pakkuvad konkurendid, kohalikel tuleb väga palju pingutada, et tööd saada ja ellu jääda – ning ümbrikupalk on laiemalt levima hakanud.
Ettevõtete jooksva aasta käibearuanded näitavad, et käibekasvud on võrreldes 2023. aastaga minimaalsed või suisa olematud, kirjutab ACE Logistics Group juhataja Andres Matkur Infopanga logistika aastaraportile antud kommentaaris.
Elektrilisele transpordile ülemineku peamine proovikivi seisneb Eesti riigi puudulikus visioonis, kirjutab elektrikaubikuid kasutava kullerfirma DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss vastukajana intervjuule Renault’ tippjuhiga.
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.