Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tänu uutele pumpadele jõuab betoon vajalikule kõrgusele, kaugusele ja sügavusele

    Mida suurema haardeulatusega pump, seda kaugemale-kõrgemale saab betoonsegu pumbata.

    Nagu kogu maailmas, toimub ka Eestis urbaniseerumine, ent kesklinnades ja populaarsemates linnaosades jäävad laienemistööd sageli ruumipuuduse taha. Siin on abiks ehitamine üles- ja allapoole, mis omakorda tekitab väljakutseid tehnoloogiale – kuidas saada materjale kõige lihtsama vaevaga keerulistesse kohtadesse?

    Kuna ehitustööde tähtajad on tänapäeval üsna kriitilised, võimaldab suure pumba kasutamine objektil paralleelselt teostada erinevaid ehitustöid ja seeläbi lisada kiirust ning paindlikkust ehitustööde läbi­viimisel.ASi Merko Ehitus Eesti betoonitööde osakonna juhatajaVeiko Sumre

    Üks selline tuntud ja väga kasutatav ehitusmaterjal on betoon, mis on kiirelt kivistuv ehk mille õigesse kohta paigutamisel on oma osa ka kiirusel. „Siiski betooni puhul on leitud suurepärane lahendus ehk pumpamine. Tänu pumpadele jõuab betoon just nii kõrgele, kaugele või sügavale kui vaja,“ selgitab ASi HC Betoon müügijuht Eivo Lichtfeldt. Eestis toodetud betoonist paigaldatakse ehitistele läbi betoonipumpade umbes 85 protsenti.
    Betoonipump Cifa K45H Carbotech nüüd Eesti turul.
    Eesti kõige kõrgemale ja kaugemale ulatuv betoonipump on Cifa K45H Carbotech, mille maksimaalne vertikaalne ulatus on 44,1 meetrit. HC Betoonile kuuluv pump pakub klientidele teenust alates selle aasta juunist. „Tegemist on väga suure investeeringuga, mis ulatub sadade tuhandete eurodeni, sest tegemist pole lihtsalt pumbaga veoautoga. Cifa K45H Carbotech pumbamasti poomid on kergest ja vastupidavast karbonist, kuna vastasel juhul oleks sellel sõidukil teedel sõitmisel massipiirang. Arvestades, kui karmilt suhtub seadus täna koormate ülekaalu, on väga oluline hoida kaalu kokku sealt, kus vähegi võimalik.“ASi Merko Ehitus Eesti betoonitööde osakonna juhataja Veiko Sumre sõnu on betooni pumpamine efektiivseim võimalus tõsta töö kiirust. „AS Merko Ehitus Eesti on oma olemuselt klassikaline peatöövõtufirma, mida teistest peatöövõtjatest eristab üsna suur omajõududega tehtavate tööde osakaal. Lisaks meie betoonitööde osakonnale, kus täna on tööl üle 100 töölise, teostame oma jõududega välistrasside ehitustöid ning ka alajaamade ja elektriliinide ehitust-seadistamist. Seega mängivad betoonitööd meie igapäevatöös olulist rolli.“Ta selgitab, et betooni pumpamine ehitusobjektil on vajalik betoonisegu transpordiks mikserist betoneeritava konstruktsiooni asukohta, olgu selleks siis sein, post, vahelagi või midagi muud. „Pumpamine on selleks kõige efektiivsem ja kiirem moodus ning erinevalt teistest meetoditest saab pumpamisel teisi objektil olevaid ressursse, eelkõige kraanat, kasutada muudel otstarvetel. See tõstab tööde teostamise tõhusust.“
    Võimalus muuta ehitustööd senisest paindlikumaks.
    Eri võimsusega ja haardeulatusega betoonipumpasid kasutatakse Sumre sõnul vastavalt vajadusele ja objekti eripäradele – mida suurema haardeulatusega pump, seda kaugemale-kõrgemale saame betoonisegu pumbata. Suuremate pumpade kasutamisel laienevad võimalused ehitusprotsessi läbiviimisel, näiteks suurem võimalik pinnase väljakaeve front, kraana kasutamise paindlikkus, betoonisegu transport kõrgematele korrustele ilma toruliinita jne. „Kuna ehitustööde tähtajad on tänapäeval üsna kriitilised, võimaldab suure pumba kasutamine objektil paralleelselt teostada erinevaid ehitustöid ja seeläbi lisada kiirust ning paindlikkust ehitustööde läbiviimisel. Ootame partneritelt veelgi suurema haardeulatusega betoonipumpade kasutamise võimalusi,“ lisab ta.  Lichtfeldt möönab, et selleks, et tagada ka tulevikus ehitussektorile kvaliteetne teenus parimate masinate ja uute tehnoloogiate abil, on betoonitootjate jaoks oluline saada oma toodete, teenuse ja töö eest õiglast tasu. „Selliste suurte ja unikaalsete masinate operaatorid peavad olema spetsiaalse väljaõppega ja piisava kogemusega ning kogu Euroopas hinnatakse nende oskusi väga kõrgelt. Et hoida häid töötajaid, tuleb neile maksta õiglast töötasu, muidu on nad Eesti jaoks kadunud.“www.betoon.ee
    Tasub teada:
    HC Betoon – suurima tehnikapargiga betoonitootja Eestis.HC Betooni kuues tehases on hooajal liikuvat tehnikat töös kuni 65 masinat. Moodsas autopargis on olemas kõik masinad ning seadmed, mida on vaja betooni transportimiseks või pumpamiseks.HC Betoon kuulub rahvusvahelisse kontserni HeidelbergCement Group ja on tegutsenud Eesti turul praeguse nime all alates aastast 2003. Ettevõte tegeleb kaubabetooni tootmise, selle transpordi ja pumpamisega ning pakub lisaks Skandinaavia päritolu tardkivikillustikku. HC Betooni keskseteks väärtusteks on keskkonnahoid ja säästev areng ning ettevõtte juhtimissüsteem ning kvaliteedi- ja tööohutusstandardid vastavad ISO 9001 ja OHSAS 18001 nõuetele.
    Mida suurema haardeulatusega pump, seda kaugemale-kõrgemale saab betoonsegu pumbata.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.