Gasell: Ehita OÜ – ehituses on oluline oskus näha suuremat pilti

21. veebruar 2018, 14:00
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180221/CM/180229960/AR/0/AR-180229960.jpg

Äripindade ehitamisele ja rekonstrueerimisele spetsialiseerunud Ehita OÜ on vaatamata oma noorusele suure kogemustepagasiga ehitusettevõte, mille tugevusteks on oskus näha laiemat pilti, mõelda alati samm ette nii tööde planeerimises kui ka finants­asjades ning süvenemine detailidesse. See tõi neile täna ka koha Gaselli TOPis.

Ettevõtte juured ulatuvad aastasse 1997, kui kaks üliõpilast ehitusteaduskonnas kohtusid ja insenerideks õppisid. Aastal 2009 moodustas Swedbank kinnisvarakriisi likvideerimiseks ettevõtte Ektornet, kuhu kolmeks aastaks ehitusspetsialistidena tööle kutsutud ehitusjuhid Heiki Mahlakas ja Kalmer Schüts otsustasid pärast oma ülesannete täitmist luua enda ettevõtte, mis on aastast 2012 kuni tänaseni katkematult tegevust andnud.

Ehita OÜ omab peatöövõtu kogemust peaaegu kõigist ehitusvaldkondadest: teedeehitus, eramute ja korterelamute ning hotellide ehitus, näiteks Hotell Georg Ots Spa ja Telegraaf, samuti projekteerimise projektijuhtimine, eriosade ehitus ja -projekteerimine, omanikujärelevalve jne. Täna on ettevõtte põhiline tegevus äripindade rekonstrueerimine ja ehitamine, sest selles valdkonnas omatakse enim kogemust ning tuntakse end tugevana nii konstruktiivse osa kui ka eriosade poole pealt.

„Äriklient reeglina teab täpselt, mida ta tahab ning kasutab professionaalset abi oma soovide väljendamiseks. Ja niimoodi on kõigil efektiivne tegutseda. Ehituses on väga oluline kohe alguses teadvustada, mis on sinu võimekus ning oskus näha suuremat pilti – meil on see võime olemas tänu oma varasematele kogemustele tellija rollis. Soovime saada juba hinnapakkumise koostamise käigus aru tellija eesmärgist ning leida võimalikult õiged lahendused nii tehniliselt, rahaliselt kui ka ajaliselt,“ selgitab Kalmer Schüts, kelle sõnul oli gaselliks saamine ühelt poolt üllatus, teisalt aga heaks mõttekohaks, et tehtule järele vaadata ning mõista, et valitud suund on õige.

Heiki Mahlakas lisab, et enda spetsialiteedi selgeks tegemine on väga oluline. „Meie üks tähtsamaid samme ongi olnud arusaamine, et äripindade rekonstrueerimine ja -ehitamine on meie parim väljund. Kindlasti on vaja ka õnne, eriti alustaval ettevõttel. Kõik ju ütlevad, et nad on kõige paremad, aga tellijale seda teatavasti kõigil ei õnnestu tõestada. Meil on läbi teadliku tegevuse seda õnne siiani olnud. Aga selle toeks on olnud kaalutletud ja läbimõeldud otsused, süvenemine detailidesse ning tellijale läbi selle sobiliku koostöö pakkumine.“

Vahel tasub teha tööd kasu taga ajamata

Ehita OÜ üks tugevusi on ka hea kapitaliseeritus, et mitte tööde teostamisel hätta jääda. Oluline on rahaasjad enne iga tööd põhjalikult läbi mõelda, sest rahaliste vahendite olemasolu ehituses on alati oluline nii materjalide tarnimisel kui ka koostööl töövõtjatega. Paraku on aga sageli Eesti ehitusettevõtetel näha sellekohaseid puudujääke.

„Aga samas ei tohi kõike alati ainult rahas hinnata, vaid vahel tuleb teha ka väga väikseid asju, mis majanduslikult ei olegi mõttekad, aga tellija ja positiivse emotsiooni hoidmiseks on need vajalikud. Me ei ütle kunagi, et me ei viitsi tegeleda. Alati proovime leida eesmärgile kõige parema lahenduse, jättes ära omakasu. Tahame oma kliendi jaoks alati olemas olla ning me saame pakkuda väikeettevõttele omast paindlikkust,“ selgitab Schüts.

„Samuti ei saaks ükski ettevõte olla edukas ilma heade ja pikaajaliste koostööpartneriteta, kellega vastastikune teineteise aitamine on ootamatute olukordade poolest tuntud ehituses ülioluline. Usalduslikus suhtes saame alati kõik küsimused kiirelt lahendatud, mis omakorda teenib tellija huve. Muidugi kaasame pidevalt ka uusi koostööpartnereid, sest turg on väike ja positiivsed jutud levivad kiiresti. Ehitusturg on täis väikeseid tegijaid, palju nimesid, palju lubadusi. Kuidas eristuda? Arvame, et meiega on tellijal mugav ja muretu asju ajada, sest oleme põhjalikud, mõtleme veidi ette, aga ei mõtle üle.“

Pigem tasa ja targu kui kiirustades ja riskides

Ehita OÜ on nišiettevõte, kelle eesmärk on pakkuda alati korralikku lahendust. Tänu sellele on sageli nii, et need, kes on juba Ehita OÜga korra koostööd teinud, soovivad seda ka tulevikus. See omakorda aga sisendab ettevõtte juhtkonnale eneseusku ja teeb heameelt.

„Konkurents on ehitusturul ju väga tihe, kuid samas on hetkel ka tööd turul piisavalt. Ausat konkurentsi rikub vahel vaid see, kui konkurendid juba pakkumise tegemise ajal arvestavad sisse odavamad asendused või jätavad töödega kaasnevad kirjeldamata tegevused hinnastamata, lootes hiljem tellijalt selle lisarahana kätte saada,“ tunnistab Mahlakas, lisades, et Ehita OÜ siht on jääda siinkohal alati ausaks.

Aus ollakse mitte ainult tellijate, vaid ka koostööpartneritega. „Oleme seni teinud töid peatöövõtumeetodil kahe projektijuhiga, kuid alltöövõtjatest tööjuhtidega moodustame alati suurema efektiivse meeskonna. Meie tugevuseks ongi meie pikaajalised koostööpartnerid, keda soovime siiralt tehtu eest tänada,“ ütlevad Ehita OÜ juhid, kes on sel aastal on juba sõlminud eelkokkulepped meeskonna suurendamiseks ning otsivad hetkel lisaks väärilist projektijuhti. „Latt on kõrgel ja valim on väike, seetõttu kiirustamine ei aita. Töötajate puhul on väga oluline, et nad oleksid hästi varustatud kõigi vajalike töövahenditega ja et tööandja suudaks neile pakkuda turvalist visiooni pikemas perspektiivis. Vähetähtis pole ka see, et tänapäevases muutuvas maailmas on iga inimese jaoks oluline võimalus oma aega ise planeerida.“

Rääkides tulevikuplaanidest on Ehita OÜ põhiline eesmärk hoida järjepidevust tellimuste puhul, sest väikesel ettevõttel ja väikesel muutlikul turul on see kohati keeruline. Tihti on turul palju tühja juttu, aga samas eesmärgini jõudmiseks ilma selleta ei saa. „Kõige olulisem on ennast järjepidevalt tõestada tellijate silmis ja näidata, et väike ettevõte võib olla väga hea ja kindel koostööpartner,“ ütleb Schüts, märkides, et hetkel annaks ettevõtte efektiivsust kindlasti tõsta, kuid selle sooviga ülepingutamine võib viia kohustuste mittetäitmiseni ning seetõttu toimetatakse pigem tasa ja targu, aga läbimõeldult.

www.eht.ee

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
20. February 2018, 15:13

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing