Artikkel
  • Kuula

    Tallink on alati julgelt investeerinud

    Tallinki kolmkümmend aastat Eesti majanduses võiks kokku võtta ühe sõnaga – julgus, ütleb juhatuse liige Lembit Kitter, kes vastutab kontserni finantsküsimuste eest.

    Tallink erastati tema sõnul omal ajal julgelt, Tallink on alati julgelt investeeringuid teinud ning hoogsalt laienenud, kirjutab 11. septembril Äripäeva tellijatele ilmunud eriväljaanne Tallink 30.
    “Merenduskonteksti kasutades võiks isegi öelda, et Tallink on alati ujunud vastuvoolu ning agressiivselt otsinud võimalusi mitte ainult ellu jäämiseks, vaid pidevaks arenguks,” räägib Kitter ning lisab, et julgetele otsustele eelneb siiski alati parimate ekspertide, kogenud omanike ja tegevjuhtkonna väga põhjalik ettevalmistustöö.

    Pean tunnistama, et ise tol ajal veel pangas töötades, selle otsuse peale just käsi ei plaksutanud, aga nüüd tagantjärele vaadates oli see ainuõige ning lõi pinnase ettevõtte edasiseks kasvuks

    Lembit Kitter
    Tallink Grupi juhatuse liige
    Tallinki eduloo alguseks võib tema sõnul pidada esimese oma laeva Romantika ehitusse investeerimist, sest see toimus ajal, mil konkurendid olid sellistes sammudes väga kahtlevad, kuid Tallink kõigele vaatamata otsuse uus laev ehitada vastu võttis.
    “Pean tunnistama, et ise tol ajal veel pangas töötades, me selle otsuse peale just käsi ei plaksutanud, aga nüüd tagantjärele vaadates oli see ainuõige ning lõi pinnase ettevõtte edasiseks kasvuks,” möönab Kitter. Ka Tallinki börsile minekut 2005. aastal võib lugeda täpseks ajastuseks.
    Silja Line’i ülevõtmine oli Eesti ettevõtte jaoks samuti hulljulge samm ning ka esmakordne selline ettevõtmine ühe taasiseseisvunud Eesti ettevõtte jaoks. “Olime taasiseseisvunud Eesti ettevõtetest esimene, kes läks rahvusvahelisele rahaturule ning sai välismaistelt pankadelt laenu,” märgib Kitter.
    Tallink on viimase kolmekümne aasta jooksul palju vaeva näinud selleks, et olla hea partner klientidele, hea valik investoritele, hea tööandja töötajatele. Oleme suutnud pidevalt ja stabiilselt areneda, viimastel aastatel oodatud dividendi maksta ning oma investorite, partnerite, klientide ja töötajate ootustele vastata.
    Viimaste aastate kartmatutest sammudest rääkides peab kindlasti mainima Megastari investeeringut ning 2018. aasta lõpus Helsingi börsile minekut. “Julgeid samme tuleb kindlasti veel,” ütleb Kitter.
    Tallink Grupi juht Paavo Nõgene ja Tallinna Sadama juht Valdo Kalm sel suvel Tallinnas D-terminali autode check-in‘i alal uut rattateed avamas.Foto: Tallink

    Tallink on Tallinna Sadamale väga hea ja oluline partner

    Sarnaselt meiega panustavad nad palju innovatsiooni, uutesse tehnoloogiatesse, reisija heaolusse, keskkonnahoidu. Tallink on oma initsiatiivil palju ära teinud Eesti tutvustamisel ja müümisel. Meil on väga palju ühiseid asju igapäevaselt ajada ja arendada. Oleme tihedalt seotud ja mõjutame teineteist tuntavalt. Rõõm on sellise partneriga koos tööd teha.

    Eesti suurim ettevõte, neil hetkedel miljardi euro kõrgust latti ületav Tallink, on ette­võtluse üks kehastus. Näide töökusest ja visadusest, aga ka mängu ilust ja riskijulgusest. Need jooned on tõstnud Tallinki Läänemerel kõige olulisemaks tegijaks. Kuid mitte ainult merel. Mida aasta edasi, seda enam on nad astunud merelt maale ning hakanud oma kliendi ja tema aja eest hoolitsema maa peal. Ja selle eest on tänulikud küllap ka kõik tallinlased.

    Tallinki kui investeeringu kohta mainin, et eraisikuna Tallinki aktsiaid ma ostnud ei ole, küll olen ma Tallinkisse investeerinud investeerimisfondide vahendusel.

    Tallinna Sadama juht Valdo Kalm
    Tallinna börsi juht Kaarel OtsFoto: Äripäev

    Tallink on börsirekordeid hoidnud juba 14 aastat

    Tallinki IPO, mis toimus 2005. aastal, hoiab tänaseni tiitlit “Baltimaade kõigi aegade suurima märkijate arvuga avalik aktsiapakkumine”.

    IPO-l osales lisaks kutselistele investoritele 17 114 jaeinvestorit, kellest üle 16 000 olid kohalikud ehk Eesti investorid. See tähendab, et IPOs osales enam kui 1% Eesti elanikkonnast. Praeguseks on ettevõtte aktsionäride arv küll kahanenud, kuid oma rohkem kui 11 500 omanikuga on Tallink aktsionäride arvult jätkuvalt üks suuremaid Eestis ja Baltimaades.

    Rekordeid jagub veelgi. Tallink on praegu suurima turuväärtusega ettevõte Tallinna börsil, samuti paistab ettevõte silma aktsia kauplemisaktiivsuse poolest, olles kogu börsil olemise aja vältel olnud üks enim kaubeldud väärtpabereid.

    Viimase aja tegemistest tuleb Tallinkile au anda julge sammu eest noteerida aktsiad ka Helsingi börsil. Soome on nende teine koduturg ja Tallinki kaubamärk soomlaste seas väga tuntud.

    Tallink on kahtlemata olnud, on praegu ning loodetavasti ka jääb üheks Eesti ettevõtluse lipulaevaks. Seega olen siiralt rõõmus, et ettevõte on alates 2005. aastast Tallinna börsil noteeritud ja jätkab oma ambitsioonikate plaanide ellu viimist.

    Tallinna börsi juht Kaarel Ots

    Tallinki aktsiaga seob mind pikk ajalugu

    Investor Toomas: Enda väärtpaberikonto väljavõtet uurides näen, et tehinguid Tallinki aktsiaga olen teinud nii 2006. kui ka 2009. aastal ja mitmel korral hiljemgi. Olen ostnud, müünud ja siis jälle ostnud, müünud ja ostnud. Sekka saanud üksjagu ­dividende.

    Seega tubli 13 aastat on Balti suurim börsifirma olnud minu jälgimisradaril ja vahelduva eduga ka portfellis. Praegugi vaatab minu kontolt vastu 16 000 laevafirma osakut.

    Ehkki Tallinki aktsionäri staaž on mul üksjagu pikk, pean tunnistama, et suurt jõukust omanikusaatus mulle toonud ei ole. Aastate peale olen teeninud nipet-näpet mõned tuhanded. Oma augustikuises Äripäeva veergudel ilmunud pikemas kommentaariski kirjutasin, et Tallinki aktsia on ainult tugevatele: rikkaks sellega ei saa, kuid kui vähegi külma närvi säilitada, saab üsna mõõduka riskiga inflatsiooni löödud ja üht teist veel pealekaubagi. Kui aktsiate ostu eesmärk on suurema portfelli hajutamine nii nagu minul, julgen investeerimist soovitada küll.

    Kindlasti on minul pirtsutamiseks märksa vähem põhjust kui neil, kes on Tallinki aktsiat hoidnud alates IPOst ja nõnda investeeringuga tänini ligi 30% miinuses (tõsi, dividende arvestamata).

    Kui aastate eest hindasin Tallinki pigem kui kasvuaktsiat, kus väärtuse liikumapanev jõud on käibe kasv ja investeeringud, siis nüüd hindan börsifirmat pigem stabiilse väärtusaktsiana. Ettevõtte hindamises on minu jaoks seega esikohale kerkinud küsimus, kas ja kuidas suudab Tallink kasumit teenida ja sealjuures tihedas konkurentsis kasumlikkust säilitada. Praeguse teadmise pealt olen tuleviku suhtes pigem ettevaatlikult optimistlik ning viimased aastad annavad lootust stabiilsele dividendile.

    Minu investeerimisteesi on Tallink vähemalt seni täitnud: on olnud kasvu, on suurenenud dividend ning kiiduväärt on seegi, et Tallinki uus juht on avalikkusega suhtlemisel üksjagu avatum kui tema eelkäijad. Seni, kui mu tees peab, püsin aktsionäride ridades edasi.

    Investor Toomas on Äripäeva välja mõeldud tegelane. Tema käsutuses on reaalne raha, mida hakati 2002. aasta algusest investeerima aktsiaturgudele. Investor Toomase investeerimisotsused langetab Äripäeva börsitoimetus. 1.09.2019 seisuga oli investor Toomase portfelli väärtus 321 332 eurot.

    Investor Toomas
    Investor ToomasFoto: Äripäev
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.