Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naftapresident

    Sündinud: 20. juuni 1957.
    Abielus, 2 tütart.
    Haridus: 1979 lõpetas TPI masinaehituse tehnoloogia erialal.
    Karjäär: 1979--1988 TK Kooperaator konstruktor, peakonstruktori asetäitja.
    1988--1991 vabariikliku väliskaubanduskoondise Estimpeks juhtiv insener.
    1991. aastast alates N-Terminaali peadirektor.
    Naftapresident Juhul kui AS AA-Õligrupp ei võida ASi Esoil erastamiskonkurssi, ei välista N-Terminaali peadirektor Endel Siff, et nad koos ASi Alexela ja ASi Autokütus meestega oma tanklaketi rajavad, Esoiliga jääks neid siduma Eesti Kütuse võlanõue.
    Kogu Esoili varast huvitabki Siffi, kes karmilt keelab enda nimetamist naftaparuniks, ennekõike ASi Eesti Kütus tanklakett. Esoili tütarfirma Termoil planeeritavat kütuseterminaali ehitamise projekti peab Siff ajale kuus aastat jalgu jäänuks: «Nii Klaipeda kui Peterburi terminaalid on tühjad -- enam ei tule Venemaalt aastaringselt masuuti,» konstateerib Siff päeval, mil Pakterminali direktor õnnitles teda 2 mln tonni nafta saabumise puhul.
    «Meie edu tuleneb ärikontseptsioonist, mis Termoili projektil puudub. Kust aga tuli ligi miljon dollarit, mis nad oma projekti on investeerinud?» küsib Siff, soovides näha Termoili ja Coastal Baltic Holdingu vahel sõlmitud lepingu konfidentsiaalseks kuulutatud osa. «Ma ei tea, millised varad Esoil pantis ja millised garantiid andis Coastal Baltic Holdingule,» näeb Siff võimalikku avantüüri, mis Eesti Kütuse, seekord Esoili näol, pankrotti viib. «Diletandile tunduvad asjad lihtsad, aga mida enam on teadmisi, seda keerulisem kõik tundub,» räägib mees, kes eelmisel aastal deklareeris maksuametile üle miljoni krooni palgatulusid, saades 120 000 krooni palka kuus. Dividende sõnab ta saanud olevat ligi miljon dollarit, hiljem täpsustades, et tegemist on siiski omanikutuluga. Kritiseerides maa- ja maksuseadusi, ei taha tema Eestimaa offshoristumisele kaasa aidata.
    Tulud, mida praegu saab N-Terminaal, võiksid vabalt minna ka riigi rahakotti, kui meenutada vabariikliku väliskaubanduskoondise Estimpeks juhtiva inseneri võimlemist 1991. aastal. «Olin siis küllaltki vanamoodne,» põhjendab Siff oma pingutusi luua N-Terminaal riigiettevõttena. Kuna riigiametnikud ta ideed ei toetanud, pidi ta tegutsema omapäi.
    «Ma käitun ebastandardselt,» sõnab Siff, kes N-Terminaali loomisel toetus Estimpeksi naftagrupi esindajana loodud suhetele Rjazani, Kuibõ?evi jt naftatehaste juhtidega. Nendelt tuli kaup, mille käibest saadi esimene tulu Pakterminali loomiseks.
    Naftaäri kui eriti põnevat kaubandusvaldkonda põhjendab Siff: «Sa mitte ainult ei osta odavalt ega müü kallilt, vaid koostad optimaalseid transpordiskeeme.» Pärast N-Terminaali tugeva kaubandusvõrgu väljakujundamist tahabki Siff pühenduda logistikale, pidamata paljuks kutsuda tööle Euroopa selle ala tippspetsialiste. «Ka meie pole oma ebastandardsetes otsustes just palju eksinud,» ei alahinda Siff N-Terminaali meeskonna tööd. «Aga mulle meeldib olla otsustaja,» teatab samas N-Terminaali üks kolmest suuraktsionärist. Teine suuraktsionär on N-Terminaali juhatuse esimees Aadu Luukas, kolmandat ei soovi Siff veel avalikustada. Väikeaktsionäride ring on nüüd kandvate töötajate arvel kasvanud.
    Oma edu põhjendab Siff tugeva meeskonna olemasoluga, kellele ta vastandab showman'e: «Suhtun skeptiliselt ventilaatoritesse -- inimestesse, kes millegi reaalsega oma elus ei ole hakkama saanud ja tegutsemise asemel vaid suurte tiibadega õhku liigutavad.» Kehklev-irooniliselt mööda kabinetti kõndides pakub Siff välja oma sajandi projekti: rajada Eestisse lennukitehas. «Erinevalt naftatehastest ei ole 500 km raadiuses ühtki lennukivabrikut. Estonian Air ju vajab lennukeid ja tehase püstipanemine, näiteks Tartu lähedale, maksaks vaid 240 mln dollarit,» on Sifi kõrvust Euroopa lennukitööstuse majandusraskused mööda läinud. Ta on sügavalt süüvinud Esoili erstamisprojekti.
    Siff kümne aasta pärast? «Jah, siis on võib-olla õige aeg esindada täidesaatvat võimu,» ei eita N-Terminaali peadirektor soovi majanduspoliitikat arendada.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.