• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 19.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vanu autosid tuuakse välismaalt Eestisse vähem kui paari aasta eest

Eesti autoturg on stabiliseerunud. Mõne aasta tagune olukord, kus igal järgneval aastal toodi Lääne-Euroopast sisse ikka enam ja enam kasutatud autosid, on ümber saanud. Mullu oli Lääne-Euroopast sisse toodavate vanade autode arv väiksem kui aasta varem. See-eest suureneb tasapisi uute autode arvelevõtmine.
1995. aastal võeti ARK büroodes esmakordselt arvele 51 455 mootorsõidukit, nendest 44 471 sõiduautot. 1994. aastal, kanti Eesti autoregistrisse 52 468 sõiduautot, millest sama aastanumbri väljalaskega oli 2575. Automarkidest juhtisid tookord tabelit Opel, Ford, Audi, Lada, Volvo ja Fiat.
1995. aasta registreerimisandmete põhjal tehtud autoregistrikeskuse kokkuvõtted näitavad, et ka 1995. aastal registreeriti Eestis sõiduautodest kõige enam Forde ja Opeleid. Need kaks automarki on teistest kindlalt ette rebinud, edestades järgmisi üle kahe korra. Liidritele järgnevad Audi, BMW, Volkswagen ja endiselt populaarseima jaapani autotootja staatuses olev Mazda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

1994. aastal võeti arvele 11 392 Opelit ja 9980 Fordi. Mullu jäi Eesti autoturu liidrite jõuvahekord põhimõtteliselt samaks, kuid mõlema tulemus oli pisut väiksem -- arvele võeti 10 556 Fordi ja 8914 Opelit. Pisut vähenes ka Audide arvelevõtmine.
Suure languse tegi läbi Lada. Kui 1994. aastal võeti arvele veel 3253 Ladat, siis mullu vaid 2684. Tõsi, samal ajal on ligi 1,5 korda suurenenud uute Ladade registreerimine.
Lada näol on tegu Eesti autoturu seisukohast ebatüüpilise automargiga, sest 1995. aastal toodetud Ladad moodustavad enam kui kolmandiku kõigist mullu arvele võetud VAZi autotehase toodangust. Enamlevinud automarkidest on 1995. aasta väljalaske autosid kõige enam ka Toyotadel ja Volvodel.
Kokku sisaldab Eesti autoregister infot 483 404 auto kohta. Sõiduautosid on 383 444. 2/3 arvel olevatest sõiduautodest on vanemad kui 10 aastat. Alla 3 aastat vanade autode osakaal on 2,75%.
Vanuseliselt on registris kõige rohkem aastatel 1984--85 toodetud autosid. Seejuures on huvitav jälgida, milline aastakäik «valitseb» millise automargi juures.
Fordil, Opelil ja Nissanil on kõige enam 1985. väljalaske aastaga autosid, Volkswagenil, BMW-l ja Mazdal 1984. aasta omi. Audide ja Mercedeste tippaasta näib olevat 1983, Mitsubishil 1986.
Ehkki autoostja võib oma vastomandatud sõiduki arvele võtta suvalises ARK büroos, tasub vaadata ka esmaregistreerimiste geograafilist jaotust. 24,3 protsenti esmaregistreerimistest tehti mullu Tallinnas, järgnesid Pärnu (21,5%), Tartu (20,3%) ja Harjumaa (8,5%). 1. jaanuari seisuga oli Tallinnas arvel 144 000 sõiduautot, millest 123 003 oli eraomanduses. Tallinnale järgnevad Tartu maakond ja Ida-Virumaa, mõlemas on üle 36 000 sõiduauto.
Lisaks 44 471 sõiduautole, mis moodustasid 86 protsenti kõigist esmaregistreerimistest, võeti mullu Eestis arvele 163 mootorratast, 4534 veoautot, 492 bussi ja 1795 haagist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele