• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 08.03.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestil sadamatel tuleks end rohkem reklaamida

Teede- ja sideministeeriumi asekantsleri Viktor Palmeti sõnul oli seekord peatähelepanu pööratud sadamaid läbivate transiitvoogude mahtudele ning transiitkaupade ümberlaadimispunktidele.
«Palju arutati ka selle üle, milliste sadamate kaudu tuleks transiitvedusid korraldada,» märkis Palmet.
Tema sõnul on enamik Eesti sadamaid valmis transiitkaupu vastu võtma. Kuigi teede infrastruktuuri arendamiseks tuleb Palmeti sõnul veel palju ära teha, saab neid transiidi puhul hästi kasutada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suurt tähelepanu tuleb Eestil Palmeti sõnul tulevikus hakata pöörama transiitsadamana rajatud Muuga sadama transiitkaubanduskeskuseks väljaarendamisele. Tema sõnul tuleks rajada lastitöötlemiskomplekse, mis võimaldaks töödelda väga erinevat lasti. Praegu on seal töös konteineri-, ro-ro-, teravilja- ja naftaterminaal.
Palmeti sõnul kõnelesid paljud konverentsil esinenud spetsialistid sadamate võimsuse tõstmise vajalikkusest. Tema sõnade kohaselt rääkis näiteks Peterburi sadama esindaja, et lähiajal on plaanis rekonstrueerida sealse sadama konteinerkai ja ehitada uus külmhoone.
Palmeti sõnul pole uue külmhoone ehitamine Peterburi sadamasse majanduslikult põhjendatud, sest väga hästi võiks kasutada ka Muuga sadamasse rajatud külmhoonet. Palmet ütles, et ka mujal maailmas kasutatakse võimalusel naabritel olemasolevaid vahendeid. «Hollandi sadamates töödeldakse palju sakslaste kaupu,» tõi ta näitena välja.
Palmeti sõnul tuleks Eestil transiidimahtude suurendamiseks rohkem tutvustada oma transiidivõimalusi muule maailmale.
Konverentsist võtsid lisaks Eesti teede- ja sideministeeriumile osa ka Läti ja Leedu transpordiministeeriumi, Eesti valitsuse juurde loodud transiitkaubanduse komisjoni ja Kaliningradi oblasti transpordijuhtimise kompleksi esindajad. Samuti olid esindatud Peterburi, Kaliningradi, Riia, Ventspilsi, Klaipeda ja Tallinna sadamad ning üle saja sadamate territooriumidel töötava kompanii esindajad.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele