22 aprill 1996

Inreko katamaraanid seilavad soojade merede vetel

Rohula sõnul ei tasu katamaraanid ennast Tallinna--Helsingi liinil ära eelkõige seetõttu, et tiiburlaevade piletihinnad on ligi 40 protsendi võrra madalamad. «Seega ei saa me sellise hinnaklassiga katamaraane lähiajal turule tuua, sest turg pole veel selleks valmis,» lisas ta.

Inreko Laevad panevad Rohula sõnul kaks katamaraani lähitulevikus tööle väljaspool Eestit. «Meil on selles suhtes olemas juba eellepingud,» väitis Rohula.

Laevafirma peadirektori sõnul tasuvad katamaraanid Tallinna ja Helsingi vahelises liikluses ära kohe, kui Tallinna ja Eestisse hakkab tulema rohkem turiste, keda huvitab ka muu peale kaupluste külastamise.

Rohula sõnul tahab Inreko Laevad lähiajal peatähelepanu pöörata tiiburlaevadele, mille käigushoidmine on odavam. Lisaks räägib tema sõnade kohaselt tiiburlaevade kasuks ka see, et nad suudavad olenemata ilmast täpselt sõidugraafikut järgida.

«Me tahame esialgu kasutada tiiburitega neid eeliseid, mis meil hetkel konkurentide ees on,» märkis Rohula.

Karuteene teeb Tallinna--Helsingi liinile praegusi reisijaid silmas pidades Soome valitsuse plaan piirata alkoholi sissevedu lühematelt reisidelt, ütles Rohula. «Kui sellekohane seaduseparandus läheb läbi, võidab sellest eelkõige Helsingi--Stockholmi liin, sest edasi-tagasi sõit kestab seal veidi enam kui ööpäev,» lisas ta.

Rohula sõnul paneb Inreko Laevad käesoleval aastal Tallinna ja Helsingi vahet sõitma kaks tiiburlaeva, mis teevad päevas kuus reisi.

Seni käigus olnud Jaanika ja Laura katavad Rohula sõnul esialgu firma vajadused täielikult ja kolmandat tiiburlaeva Liisa ei kavatseta käiku panna.

Viking Line'i Balti piirkonna turundusdirektor Jonna Herranen ütles, et firma on katamaraanidega Tallinna--Helsingi liinil majanduslikust seisukohast väga rahul. Herraneni sõnul ei kata aga Viking Line'i katamaraanid Viking Express 2 ja Viking Express 3 kindlasti kogu turgu ära.

«Tallinna ja Helsingi vahele mahuks hetkel veel kaks katamaraani lisaks,» pakkus Herranen.

Viking Line'i esindaja sõnul on aga praegu raske prognoosida, millised turu nõudmised kujunevad pärast alkoholiseaduse muudatuste kehtestamist Soomes ja viisavaba liiklemise lubamist Eesti ja Soome vahel. Kommenteerides Inreko Laevade plaani tuua tulevikus liinile katamaraane, ütles Herranen, et see teravdab kindlasti konkurentsi.

Herraneni sõnul on katamaraanide eelis tiiburlaevade ees nende stabiilsus. Esialgsete plaanide kohaselt peaksid Viking Line'i katamaraanid sõitma hakkama 3. mail.

Hetkel kuum