• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,4%6 223,01
  • DOW 30−0,02%44 484,75
  • Nasdaq 0,82%20 368,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,4%6 223,01
  • DOW 30−0,02%44 484,75
  • Nasdaq 0,82%20 368,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 23.04.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Inreko katamaraanid seilavad soojade merede vetel

Rohula sõnul ei tasu katamaraanid ennast Tallinna--Helsingi liinil ära eelkõige seetõttu, et tiiburlaevade piletihinnad on ligi 40 protsendi võrra madalamad. «Seega ei saa me sellise hinnaklassiga katamaraane lähiajal turule tuua, sest turg pole veel selleks valmis,» lisas ta.
Inreko Laevad panevad Rohula sõnul kaks katamaraani lähitulevikus tööle väljaspool Eestit. «Meil on selles suhtes olemas juba eellepingud,» väitis Rohula.
Laevafirma peadirektori sõnul tasuvad katamaraanid Tallinna ja Helsingi vahelises liikluses ära kohe, kui Tallinna ja Eestisse hakkab tulema rohkem turiste, keda huvitab ka muu peale kaupluste külastamise.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rohula sõnul tahab Inreko Laevad lähiajal peatähelepanu pöörata tiiburlaevadele, mille käigushoidmine on odavam. Lisaks räägib tema sõnade kohaselt tiiburlaevade kasuks ka see, et nad suudavad olenemata ilmast täpselt sõidugraafikut järgida.
«Me tahame esialgu kasutada tiiburitega neid eeliseid, mis meil hetkel konkurentide ees on,» märkis Rohula.
Karuteene teeb Tallinna--Helsingi liinile praegusi reisijaid silmas pidades Soome valitsuse plaan piirata alkoholi sissevedu lühematelt reisidelt, ütles Rohula. «Kui sellekohane seaduseparandus läheb läbi, võidab sellest eelkõige Helsingi--Stockholmi liin, sest edasi-tagasi sõit kestab seal veidi enam kui ööpäev,» lisas ta.
Rohula sõnul paneb Inreko Laevad käesoleval aastal Tallinna ja Helsingi vahet sõitma kaks tiiburlaeva, mis teevad päevas kuus reisi.
Seni käigus olnud Jaanika ja Laura katavad Rohula sõnul esialgu firma vajadused täielikult ja kolmandat tiiburlaeva Liisa ei kavatseta käiku panna.
Viking Line'i Balti piirkonna turundusdirektor Jonna Herranen ütles, et firma on katamaraanidega Tallinna--Helsingi liinil majanduslikust seisukohast väga rahul. Herraneni sõnul ei kata aga Viking Line'i katamaraanid Viking Express 2 ja Viking Express 3 kindlasti kogu turgu ära.
«Tallinna ja Helsingi vahele mahuks hetkel veel kaks katamaraani lisaks,» pakkus Herranen.
Viking Line'i esindaja sõnul on aga praegu raske prognoosida, millised turu nõudmised kujunevad pärast alkoholiseaduse muudatuste kehtestamist Soomes ja viisavaba liiklemise lubamist Eesti ja Soome vahel. Kommenteerides Inreko Laevade plaani tuua tulevikus liinile katamaraane, ütles Herranen, et see teravdab kindlasti konkurentsi.
Herraneni sõnul on katamaraanide eelis tiiburlaevade ees nende stabiilsus. Esialgsete plaanide kohaselt peaksid Viking Line'i katamaraanid sõitma hakkama 3. mail.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele