• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 03.07.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õliliit tahab kütuseäri reegleid karmistada

Maksuprobleemide komisjonile ja ka peaminister Tiit Vähile saadetud märgukirjas soovitab õliliit kütuste maaletoomiseks kehtestada eriolukorra alates 15. juulist. Eriolukord tähendab eelkõige kõigi kehtivate kütuste impordi, ekspordi ja taasväljaveo litsentside tühistamist ning kuni uue korra kehtestamiseni ajutiste lubade väljaandmise senisest tunduvalt karmimatel tingimustel. Litsentsi võiksid õliliidu liikmete arvates saada vaid ettevõtted, kelle auditeeritud põhivara on vähemalt 10 miljonit krooni, kellel on vähemalt 5 miljoni krooni suurune pangagarantii tolliameti kasuks, õliliidu soovitus ja kehtivad lepingud tolliameti aktsepteeritud terminaalides kütuse ladustamiseks.
Nende ettepanekute esitamisele eelnes õliliidu liikmete kohtumine riigi tolliameti ja Eesti Raudtee juhtkonnaga eelmisel reedel. Koosolekul otsiti võimalusi, kuidas tolliamet, Eesti Raudtee ja õliliit võiksid teha koostööd musta kütuseturu hoidmiseks tasemel alla 10 protsendi, märgitakse koosoleku protokollis.
«Selline kohtumine oli, et eelkõige avaldada tunnustust tolli tööle,» räägib Eesti õliliidu tegevdirektor Mart Kutsar. «Täna võime tõdeda, et «must turg» on näitlikult kinni pandud ja oleks vaja seda olukorda säilitada. Mõtlesime välja tegevuskava: mida tuleks teha, et kõigil oleks võrdsed konkureerimistingimused ja et «mustal turul» tegutsemine oleks väga raske ehk võimatu.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Ühelt poolt tuleks piirata kütuse maaletoojate arvu, et riigil oleks lihtsam jälgida kütusevoogusid ning et oleks garanteeritud ka maksude kättesaamine. Teisalt uurisime, kuidas liigub kütus ja kuidas info tolliameti, raudtee ja õliliidu liikmete vahel.»
Riigi tolliameti peadirektori Rein Talviku sõnul on nad enamiku esitatud ettepanekutega nõus, kuid ei poolda õliliidu soovituse kohustuslikku olemasolu.
Kutsari sõnul on tingimus vajalik, et õliliit saaks aidata kontrollida kütusevoogusid ja ära hoida salakaubandust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele