Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rohula tasub võla maksuametile sel nädalal

    «99 protsenti võin öelda, et sel nädalal maksame võla ära ja sõlmime uue maksegraafiku,» ütles Rohula esmaspäeval.
    «Just kontrollisin raamatupidamist ja, tõepoolest, 740 000 krooni jäi juuni eest maksmata,» tunnistas Rohula, et maksegraafikust, mis pidi vähendama ettevõtte võlga maksuametile, ei ole ole kinni peetud.
    Maksuameti peadirektori Kalev Järvelille sõnul ei ole tänaseks uut graafikut tehtud, kuna seni pole ettevõte võla maksmiseks suutnud raha leida. 10. juuli seisuga oli Inreko Laeva ASi käibemaksuvõlg Tallinna maksuametile 5,76 miljonit krooni ja intressivõlg sellelt 3,3 miljonit krooni. Lisaks veel ettevõtte tulumaksu intressivõlg 15 700 krooni ja üksikisiku tulumaksu intressivõlg 654 000 krooni.
    Rohula sõnul ei ole tegemist siiski märkimisväärse summaga, kuna Inreko Laeva AS maksab iga kuu maksuametile makse ligi 1,5 miljoni krooni ulatuses. «Siin ei ole tegemist päris lohakusega,» selgitas Rohula. Firma tegi laevale Vana Tallinn remonti, tööd aga hilinesid ning läksid maksma planeeritust enam -- kokku 40 miljonit krooni. Lisaks sattusid Inreko Laeva ASi töötajate suvepuhkuste graafikud väga üksteise järele, mistõttu ka puhkusetasu arvel lisandus üksikisiku tulumaksuvõlga 400 000 krooni.
    Käibemaksu võlg tekkis Inreko Laeva ASil eelmisel aastal seoses sellega, et firma arvestas laeva prahtimisel laevaperega rahvusvahelist praktikat, mille järgi see maksustamisele ei kuulu. Audiitorkontrolli käigus selgus, et Eesti seaduste järgi kuulub see maksustamisele ning Inreko Laeva AS sai endale eelmise aasta kevadel 23 miljoni kroonise maksuvõla. Sellest on tasumata veel 5,8 miljonit krooni.
    Kuna Inreko Laeva AS ei täitnud juunis võla tasumiseks koostatud ajatatud maksegraafikut, leidis maksuamet, et firma on tõsistes raskustes ning tühistas maksegraafiku.
    Rohula sõnul ei saa raskustest juttugi olla, sest ettevõtte eelmise aasta bilansimaht oli 441 miljonit krooni, käive 350 miljonit krooni ning 17 miljoni kroonine aastakasum investeeriti laevade parandamiseks.
    «Pealegi Helsingi--Tallinna vahet triivides läheb Vana Tallinnal eriti hästi. Nii et mustades värvides ei ole midagi maalida,» kinnitas Rohula.
    Järvelille sõnul saab uue maksegraafiku koostamine kõne alla tulla ikka alles siis, kui võlad on tasutud.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.