• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 24.09.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rohelisest lainest

Suvine liiklussegadus Tartu peamagistraalil -- Riia tänaval -- on valgusfooride tulede särades suunatud korrastatud sängi. Tartu kalleim tänavatööde objekt tänavu, üle viie miljoni krooni maksev Riia tänava laiendamine, on lõppjärgus. Selle tulemusel on Tartu jõudnud linnade nimistusse, kus on roheline laine.
Roheline laine ehk liikluse paindlik juhtimine peaks lõplikult toimima hakkama aasta lõpus, kui magistraali kõik kolmteist foori ühtses rütmis tööle saavad. Praegu tähendab roheline laine tihtilugu autoderodu Riia tänava tõusul. See on samas kohas, kuhu rohelised kaheksa aastat tagasi paigaldasid rohelise plakati, mis andis jalakäijaile teada, et nad viibivad linna vingugaasirohkeimas kohas.
Tartu liiklusspetsialistid väidavad vastupidist. Nüüd väheneb õhu saastatus ja transpordikulud. Mööda Riia tänavat kesklinna suunas sõitvad autod ei pea enam tegema ümber põllumajandusülikooli endise peahoone 130meetrist ringi. Seega läbivad autod kokku ööpäevas 3000 kilomeetrit vähem ehk jätavad tossutamata umbes 300 liitrit kütust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti suuremates linnades käib liikluskorraldus paraku mitte ajast ees, vaid järel. Tartu nõelasilmaks on ja jääb Riia-Turu ristmik ja Võidu sild. Kahe viimase aasta jooksul on liikluskoormus Võidu sillal kahekordistunud. Jõulude eel avatav Kroonuaia sild peaks vähendama Võidu silla koormust paariks aastaks 10--15 protsenti.
Tartus on tuhande elaniku kohta autosid Eesti keskmisel tasemel. Autode esmase arvelevõtmise poolest on aga Tartu olnud kaks viimast kuud esikohal. Seega aina suureneb Tartu tuntus Raadil endisel sõjalennuväljal asuva turvalise autoturu poolest. Ehk lähitulevikus ka rohelise laine ja üldse liikluskorralduse poolest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele