Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinn upub autodesse
Tallinna transpordiameti juhataja asetäitja Raik Saarti sõnul on praegu pealinnas kolme liiki parkimismoodust. Esiteks vaba parkimine, kus puuduvad piirangud.
Teisel juhul reguleerivad parkimist välja pandud liiklusmärgid. Kolmas variant on tasuline parkimine.
Raha eest saab parkida kas valveta või valvega parklates. Valveta parkla puhul on oluline, et seal oleks pidev käive. Sellise parkimise korraldamisega tegeleb Tallinnas ME Valika.
Valvega parkla puhul peab olemas olema litsents ning garanteeritud turvalisus. Sellise parkimisvormiga Tallinna transpordiamet ja Valika ei tegele.
Valika direktori Heiki Tõnupärdi sõnul on parkimisvormiks ka Tallinna vanalinnas kehtiv tunnisüsteem, kus pilet annab võimaluse viibida vanalinnas pool tundi.
Transpordiameti juhataja asetäitja Mati Irvali sõnul peaks parkimise korraldamisega tegelema eelkõige ikkagi linn, sest muidu viivad eri firmade vahelised erahuvid parkimise korralduse taseme alla.
Irval tahab teha parkimise autoomanikele ebamugavaks ja raskeks, milleks on kõige parem viis parkimistasude tõstmine. Kuidagi tuleb ju piirata Tallinna kesklinna suunduvate autode arvu.
Tõnupärdi sõnul näitab hindade madalust ka see, et Tallinnas Vabaduse väljaku parklasse pääsemiseks on pidev järjekord. Tõnupärt lisab, et Valika peaks tänavu Tallinna linnale parkimistulusid koguma 10 miljonit krooni, millest on tänaseks laekunud 6 miljoni ringis.
Irval kiidab parkimisprobleemi lahendusena ka Tallinna vanalinnas autodele kehtestatud liikluspiiranguid ning autovaba tsooni loomist.
Lähitulevikus on linnavalitsusel kavas jalakäijatele mõeldud autovaba tsooni laiendada.
Irvali sõnul peaks tulevikus tekkima olukord, kus kesklinna iga pisiasja puhul ei sõideta, vaid auto jäetakse eeslinna ning kesklinna sõidetakse hoopis ühistranspordiga.
Saart räägib, et praegu tekitab suurt muret see, et maatükke antakse parkimise korraldamise tarbeks erafirmadele, kes panevad välja oma tõkkepuu ning hakkavad autoomanikelt raha kasseerima. Selliste n-ö suletud parklate tekkimine firmade juurde ning ainult nende endi töötajatele on ohtlik tendents, lausub Saart. Linn peaks tema sõnul jälgima, et selliseid litsentsita parklaid ei tekiks.
Saarti ütlusel näitab hiljuti Tallinna transpordi kohta tehtud uurimistöö, et linnatranspordi raskuskese hakkab vana- ja kesklinnast liikuma Tartu maantee piirkonda.
Üheks suureks kitsaskohaks on ka Gonsiori tänav, mida mööda saabub kesklinna enamik Lasnamäe elanikke.
Saart ütleb, et seal oleks ilmselt tulnud parkimine juba ära keelata, kuid probleeme tekitab see, et autokasutajatele pole võimalik välja pakkuda mingit alternatiivi. Otsus, mida sealse parkimisega teha tuleks, tuleb Saarti sõnul linnavalitsusel teha lähiajal.
Saarti sõnul pole Tallinnas enam võimalik eriti parkimisplatse juurde luua. Ühe variandina võiks tema ütlusel küll kõne alla tulla maa-aluste parklate loomine, kuid nende rajamine maksab maapealsete parklate rajamisest kuni 25 korda rohkem. Parkimiskohtade arv Tallinnas
tänavate ääres 5 000
parkimisplatsidel 10 000
Parkimisprobleemide lahendamiseks peab Tallinn aastani 2000 leidma 115 mln krooni