Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinn upub autodesse

    Tallinna transpordiameti juhataja asetäitja Raik Saarti sõnul on praegu pealinnas kolme liiki parkimismoodust. Esiteks vaba parkimine, kus puuduvad piirangud.
    Teisel juhul reguleerivad parkimist välja pandud liiklusmärgid. Kolmas variant on tasuline parkimine.
    Raha eest saab parkida kas valveta või valvega parklates. Valveta parkla puhul on oluline, et seal oleks pidev käive. Sellise parkimise korraldamisega tegeleb Tallinnas ME Valika.
    Valvega parkla puhul peab olemas olema litsents ning garanteeritud turvalisus. Sellise parkimisvormiga Tallinna transpordiamet ja Valika ei tegele.
    Valika direktori Heiki Tõnupärdi sõnul on parkimisvormiks ka Tallinna vanalinnas kehtiv tunnisüsteem, kus pilet annab võimaluse viibida vanalinnas pool tundi.
    Transpordiameti juhataja asetäitja Mati Irvali sõnul peaks parkimise korraldamisega tegelema eelkõige ikkagi linn, sest muidu viivad eri firmade vahelised erahuvid parkimise korralduse taseme alla.
    Irval tahab teha parkimise autoomanikele ebamugavaks ja raskeks, milleks on kõige parem viis parkimistasude tõstmine. Kuidagi tuleb ju piirata Tallinna kesklinna suunduvate autode arvu.
    Tõnupärdi sõnul näitab hindade madalust ka see, et Tallinnas Vabaduse väljaku parklasse pääsemiseks on pidev järjekord. Tõnupärt lisab, et Valika peaks tänavu Tallinna linnale parkimistulusid koguma 10 miljonit krooni, millest on tänaseks laekunud 6 miljoni ringis.
    Irval kiidab parkimisprobleemi lahendusena ka Tallinna vanalinnas autodele kehtestatud liikluspiiranguid ning autovaba tsooni loomist.
    Lähitulevikus on linnavalitsusel kavas jalakäijatele mõeldud autovaba tsooni laiendada.
    Irvali sõnul peaks tulevikus tekkima olukord, kus kesklinna iga pisiasja puhul ei sõideta, vaid auto jäetakse eeslinna ning kesklinna sõidetakse hoopis ühistranspordiga.
    Saart räägib, et praegu tekitab suurt muret see, et maatükke antakse parkimise korraldamise tarbeks erafirmadele, kes panevad välja oma tõkkepuu ning hakkavad autoomanikelt raha kasseerima. Selliste n-ö suletud parklate tekkimine firmade juurde ning ainult nende endi töötajatele on ohtlik tendents, lausub Saart. Linn peaks tema sõnul jälgima, et selliseid litsentsita parklaid ei tekiks.
    Saarti ütlusel näitab hiljuti Tallinna transpordi kohta tehtud uurimistöö, et linnatranspordi raskuskese hakkab vana- ja kesklinnast liikuma Tartu maantee piirkonda.
    Üheks suureks kitsaskohaks on ka Gonsiori tänav, mida mööda saabub kesklinna enamik Lasnamäe elanikke.
    Saart ütleb, et seal oleks ilmselt tulnud parkimine juba ära keelata, kuid probleeme tekitab see, et autokasutajatele pole võimalik välja pakkuda mingit alternatiivi. Otsus, mida sealse parkimisega teha tuleks, tuleb Saarti sõnul linnavalitsusel teha lähiajal.
    Saarti sõnul pole Tallinnas enam võimalik eriti parkimisplatse juurde luua. Ühe variandina võiks tema ütlusel küll kõne alla tulla maa-aluste parklate loomine, kuid nende rajamine maksab maapealsete parklate rajamisest kuni 25 korda rohkem. Parkimiskohtade arv Tallinnas
    tänavate ääres 5 000
    parkimisplatsidel 10 000
    Parkimisprobleemide lahendamiseks peab Tallinn aastani 2000 leidma 115 mln krooni
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.