Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Klient on kuningas?
Nädalapäevad tagasi toimunud messil Tele 96 jagasid osavõtjad huvilistele kõiksugu infomaterjale. Sisuks enamasti lühiülevaade firma tegevusest. Allakirjutanu haaras messilt muu hulgas kaasa ka ASi Siemens tutvustava materjali. Seal on kirjas, millised firmad ja riigiasutused on ostnud sellest aktsiaseltsist endale telefonikeskjaamu.
Nimekirja algus esileheküljel on igati esinduslik -- Tallinna Sadam, Eesti Energia, Tallinna telefonivõrk. Imestust tekitab vaid Eesti Energia aadressiks pakutud Veslämetsä. Pööranud ette ülevaate järgmise lehekülje, tabab silm uue kirjavea -- Tallinna pedakoogiline ülikool.
Tegijal juhtub mõndagi, mõtlen, ja vaatan järgmisi lehekülgi. Ent võta näpust! Seekord on juhtunud õige palju ja õige omapäraseid vigu. Loetelu Siemensi klientidest: linnavalitsus haritus osakund, Eesti haldusejuhatatamise instituutti, Tallinn tehnika ylikool, kesk haigla, Eestiline, väärtpaberite keskdpostikakeskus, agentuur välisinvesteeringute jne jne. Omalt poolt lisan, et tsiteeritavas loetelus on kirjapilt muutmata.
Edaspidisest nimekirjast selgub, et lisaks Ida-Virumaa politsei perfektuurile on Siemensilt telefonijaamu ostnud samuti asutus nimega Eesti Vabariigi Riigivolikogu. Ei Ekspress Hotline ega Infoliin oska Siemensi klientide aadressi ja telefoni kohta midagi öelda. Ning nad ei saagi midagi öelda, kuna riigivolikogu ja teisi eespool nimetatud asutusi-firmasid Eestimaal ei eksisteeri. Vähemalt mitte sellise nimekujuga, nagu Siemens arvab oma klientidel olevat.
Selline kirjavigadest kubisev nimekiri ei näita mitte ainult Siemensi lugupidamatut suhtumist oma klientidesse, vaid kõikidesse inimestesse, kelle kätte nende telefonijaamade kasutajate nimekiri peaks sattuma.