Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ametnikud seavad ohtu korealaste suurinvesteeringu

    Lõuna-Korea autotootja Hyundai peab juba mõnda aega plaani rajada ühte Balti riiki tehas 16--25kohaliste busside kokkumonteerimiseks. Hyundai peakontori autodivisjoni mänedzher Sang-Jun Yoon ütles, et kuigi kontsern ei ole veel lõplikku otsust langetanud, on neil selles küsimuses kõige kaugemale arenenud suhted Leeduga.
    Välisinvesteeringute agentuuri peadirektor Jüri Sakkeus ütles, et ta kuuleb korealaste plaanist esimest korda. Tema sõnul käib investeeringute kaasamine agentuuride ja kaubanduskodade, seminaride ja spetsiaalsete missioonide kaudu.
    Majandusministeeriumi tööstuspoliitika osakonna juhataja Rünno Lumiste kinnitas samuti, et kuuleb suurinvesteeringust esimest korda. «Meil ju üks bussitehas Tartus on ja lisaks sellele on see jõle keeruline värk,» lisas ta. Lumiste väitel on Balti piirkonnas bussitegijaid juba päris palju.
    Sang-Jun Yoon ütles, et bussitehas kavatsetakse rajada eelkõige sellesse riiki, kus on busside vastu kõige enam huvi üles näidatud. «Hetkel on seda tehtud Leedus ja meil on seal kujunemas hea koostöö,» kinnitas ta.
    Kui huvi oleks üles näidatud kõigepealt Eestis, ei kaalutaks Yooni väitel bussitehase asukohta nii kaua ja põhjalikult.
    Leedu ostab Hyundailt 80 kiirabiautot ja 57 linnalähiliinibussi, Eesti ametnikud on Hyundai pakkumistesse leigelt suhtunud. Yoon ütles, et ta on Tallinna linnavalitsusele busside müügi projekti kallal töötanud juba aasta, seni tulemusteta.
    Hyundai pakkus Tallinna linnavalitsusele suure hulga linnaliinibusse, kusjuures ühe bussi hind oleks olnud 700 000 krooni, mis on kolm korda madalam kui Tartus Baltscani tehases kokkupandavad bussid. Tallinna linnavalitsus on keeldumise põhjusena öelnud, et Hyundai bussid ei sobi meie kliimasse.
    Tallinna linnavalitsuse majandusnõunik Kaarel-Mati Halla lausus, et linnavalitsus on ASiga Baltscan ja ASiga Hansa Liising kirjutanud alla lepingule 25 Baltscani bussi liisimiseks järgmisel aastal. Ta lisas aga, et Baltscani busside hind tõuseb.
    Hyundai autodivisjoni mänedzher ütles, et ta ei saa siiani aru, miks Tallinna linnavalitsus nii keerulises finantsseisus pidevalt kalleid busse ostab. Loodetavasti aitab jaanuaris toimuv Eesti delegatsiooni visiit Jaapanisse, Singapuri ja Lõuna-Koreasse meid paremini mõista, lisas Yoon.
    Hyundai Euroopa peakontori mänedzher Dong-up Kim ütles, et täpset investeeringu suurust on bussitehase puhul raske määrata. Tema sõnul sõltub kõik turu nõudlusest ja sellega kaasnevast tootmismahust.
    Hyundai maaletooja ASi Satex-Auto tegevdirektor Tarmo Noot lausus, et kuna bussitehase projekti puhul on tegemist valdavalt ekspordile suunatud toodanguga, ostaksid korealased maad kas Muuga või Paldiski sadama lähedal. Ta ütles, et pärast projekti avalikuks tulemist helistasid talle paljude vallavalitsuste esindajad, kes küsisid, millal tehast rajama hakatakse ja kas seda ei soovita nende valda ehitada.
    Sang-Jun Yoon ütles, et Hyundai kavatseb orienteeruda lisaks Balti riikidele ka Venemaa, Valgevene ja ilmselt osaliselt ka Skandinaavia turule.
  • Hetkel kuum
Villu Zirnask: üle poole ESGst on udukudumine. Saatana advokaadid au sisse!
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Wall Streeti kuumimad jutud: pessimistist optimistiks aktsiaturul
Wall Streeti strateegide prognoosid USA aktsiaturu tuleviku kohta on erinevad. Morgan Stanley aktsiastrateeg Mike Wilson, kes varem hoiatas suurte languste eest, on hinnangut muutnud, samas kui JPMorgani ja Citigroupi eksperdid jäävad ettevaatlikuks.
Wall Streeti strateegide prognoosid USA aktsiaturu tuleviku kohta on erinevad. Morgan Stanley aktsiastrateeg Mike Wilson, kes varem hoiatas suurte languste eest, on hinnangut muutnud, samas kui JPMorgani ja Citigroupi eksperdid jäävad ettevaatlikuks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Arengutreener Sandra Sillamaa avaldas, kuidas suutis taastuda läbipõlemisest
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Büroopindade turul käib võitlus iga kliendi pärast
Nõudlus äripindade, eeskätt büroopindade järele on viimase kolmveerand aasta jooksul langenud drastiliselt, iga üürikliendi pärast käib võitlus.
Nõudlus äripindade, eeskätt büroopindade järele on viimase kolmveerand aasta jooksul langenud drastiliselt, iga üürikliendi pärast käib võitlus.