Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ametnikud seavad ohtu korealaste suurinvesteeringu

    Lõuna-Korea autotootja Hyundai peab juba mõnda aega plaani rajada ühte Balti riiki tehas 16--25kohaliste busside kokkumonteerimiseks. Hyundai peakontori autodivisjoni mänedzher Sang-Jun Yoon ütles, et kuigi kontsern ei ole veel lõplikku otsust langetanud, on neil selles küsimuses kõige kaugemale arenenud suhted Leeduga.
    Välisinvesteeringute agentuuri peadirektor Jüri Sakkeus ütles, et ta kuuleb korealaste plaanist esimest korda. Tema sõnul käib investeeringute kaasamine agentuuride ja kaubanduskodade, seminaride ja spetsiaalsete missioonide kaudu.
    Majandusministeeriumi tööstuspoliitika osakonna juhataja Rünno Lumiste kinnitas samuti, et kuuleb suurinvesteeringust esimest korda. «Meil ju üks bussitehas Tartus on ja lisaks sellele on see jõle keeruline värk,» lisas ta. Lumiste väitel on Balti piirkonnas bussitegijaid juba päris palju.
    Sang-Jun Yoon ütles, et bussitehas kavatsetakse rajada eelkõige sellesse riiki, kus on busside vastu kõige enam huvi üles näidatud. «Hetkel on seda tehtud Leedus ja meil on seal kujunemas hea koostöö,» kinnitas ta.
    Kui huvi oleks üles näidatud kõigepealt Eestis, ei kaalutaks Yooni väitel bussitehase asukohta nii kaua ja põhjalikult.
    Leedu ostab Hyundailt 80 kiirabiautot ja 57 linnalähiliinibussi, Eesti ametnikud on Hyundai pakkumistesse leigelt suhtunud. Yoon ütles, et ta on Tallinna linnavalitsusele busside müügi projekti kallal töötanud juba aasta, seni tulemusteta.
    Hyundai pakkus Tallinna linnavalitsusele suure hulga linnaliinibusse, kusjuures ühe bussi hind oleks olnud 700 000 krooni, mis on kolm korda madalam kui Tartus Baltscani tehases kokkupandavad bussid. Tallinna linnavalitsus on keeldumise põhjusena öelnud, et Hyundai bussid ei sobi meie kliimasse.
    Tallinna linnavalitsuse majandusnõunik Kaarel-Mati Halla lausus, et linnavalitsus on ASiga Baltscan ja ASiga Hansa Liising kirjutanud alla lepingule 25 Baltscani bussi liisimiseks järgmisel aastal. Ta lisas aga, et Baltscani busside hind tõuseb.
    Hyundai autodivisjoni mänedzher ütles, et ta ei saa siiani aru, miks Tallinna linnavalitsus nii keerulises finantsseisus pidevalt kalleid busse ostab. Loodetavasti aitab jaanuaris toimuv Eesti delegatsiooni visiit Jaapanisse, Singapuri ja Lõuna-Koreasse meid paremini mõista, lisas Yoon.
    Hyundai Euroopa peakontori mänedzher Dong-up Kim ütles, et täpset investeeringu suurust on bussitehase puhul raske määrata. Tema sõnul sõltub kõik turu nõudlusest ja sellega kaasnevast tootmismahust.
    Hyundai maaletooja ASi Satex-Auto tegevdirektor Tarmo Noot lausus, et kuna bussitehase projekti puhul on tegemist valdavalt ekspordile suunatud toodanguga, ostaksid korealased maad kas Muuga või Paldiski sadama lähedal. Ta ütles, et pärast projekti avalikuks tulemist helistasid talle paljude vallavalitsuste esindajad, kes küsisid, millal tehast rajama hakatakse ja kas seda ei soovita nende valda ehitada.
    Sang-Jun Yoon ütles, et Hyundai kavatseb orienteeruda lisaks Balti riikidele ka Venemaa, Valgevene ja ilmselt osaliselt ka Skandinaavia turule.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.