• OMX Baltic0,06%296,36
  • OMX Riga−0,29%916,96
  • OMX Tallinn0,09%2 021,13
  • OMX Vilnius−0,06%1 224,93
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 100−0,32%9 187,34
  • Nikkei 225−0,26%42 718,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,06%296,36
  • OMX Riga−0,29%916,96
  • OMX Tallinn0,09%2 021,13
  • OMX Vilnius−0,06%1 224,93
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 100−0,32%9 187,34
  • Nikkei 225−0,26%42 718,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 06.01.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ärge iial unustage strateegiat!

Shakespeare laskis Hamletil endalt küsi-da: «Olla või mitte olla?» Ettevõtjale on sellele küsimusele ainus vastus: «Muidugi olla!» Tema põhimure on hoopis selles, milline olla ja milliseks saada, ehk -- mida teha täna, et olla homme edukam. Tehke nii:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- kujundage firmale soovitav tulevikuseisund, mis lubaks konkurentsis püsida;
- määrake peaeesmärk, kuhu püüelda;
- määrake alleesmärgid (ajaliselt või tegevusvaldkondade kaupa, parem mõlemad);

Artikkel jätkub pärast reklaami

- mõelge järele, analüüsige -- kas peaeesmärk on realistlik (st saavutatav, kuid pingutama panev);
- valige teed ja tegevusajad, mis peaksid eesmärgini viima;
- asetage paigale «kilomeetripostid» kontrollimaks, kuidas kavandatu elluviimine läheb;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- kui vaja korrigeerige. Ärge unustage ennast võrdlemast konkurentidega.
Kui teil ei ole strateegiat, siis turumängus saate malemängust tuntud «karjapoisimati». Igapäevane töö olgu suunatud strateegilisele eesmärgile.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele