• OMX Baltic−0,32%300,33
  • OMX Riga−0,22%891,6
  • OMX Tallinn−0,34%2 074,1
  • OMX Vilnius0,39%1 204,28
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,38%8 808,24
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,32%300,33
  • OMX Riga−0,22%891,6
  • OMX Tallinn−0,34%2 074,1
  • OMX Vilnius0,39%1 204,28
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,38%8 808,24
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poolas teevad ilma kohalikud autotootjad

Poola autoturg kasvas 1996. aastal ligi 41% võrra. Sarnaselt teistele Ida- ja Kesk-Euroopa riikidele, kus tähtsat osa mängib oma riigi toodang, kel samas riigis tootmine, hoiavad ka Poolas esimest nelja kohta kas kohalikud autotehased või välismaised autotootjad, kel Poolas oma tehased.
Suurim turuosa on endiselt Fiatil -- mullu müüdi Poolas 155 857 Fiati (aasta varem 134 090). Populaarseim mudel on endiselt pisike Fiat 126 (60 212 autot). Kõigi Poolas müüdud mudelite esikolmikusse kuulub ka teine Fiati pisiauto -- Cinquecento.
Teisel kohal olev juba aastaid praktiliselt muutumatul kujul Poloneze tootev FSO (kuna firma on Daewoo omanduses, siis Daewoo-FSO) oli esikümne automarkidest ainus, kelle läbimüük langes. Siiski piisas sellest kindlalt teise koha säilitamiseks, sest Daewoo hiilgetulemusest -- läbimüügi kasv 952% -- piisas «vaid» üheksandalt kohalt kolmandaks tõusmiseks. 37 821 autost oli 31 995 kohalikku päritolu (Ticod ja Esperod Varssavi tehasest, Nexiad Lublinist).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka Opeli müüdud 29 419 autost oli enam kui 12 000 pärit Poolas asuvast tehasest.
Viiendal kohal olev Renault on Poolas edukaim autofirma, kel puudub Poolas oma tootmisüksus. Mullu mööduti ?kodast, kelle läbimüügi kasvutempo oli konkurentidest aeglasem.
Jaapani autod pole Poolas populaarsed. Edukamaina on Toyota 11. kohal. Nissan oli mullu 13. ja Honda 14. kohal. Protsentuaalselt teegi hiigelhüpp Mitsubishi -- 4887%, kuid see saavutati vaid tänu sellele, et aasta varem müüdi Poolas vaid 8 Mitsubishit. Mullu jõuti 399 autoni.
Päris nulli peale jäid mullu Mazda, Daihatsu ja Subaru.
Poola on viimastel aastatel omi tehaseid rajanud mitmed suured autotootjad, põhjuseks autotootjaid soodustav seadusandlus. Kui monteerida aastas enam kui 1000 autot, pole Poola seaduste kohaselt vaja neilt kui kohapeal toodetud autodelt tolli maksta. Tõsi, see olukord võib muutuda, sest üha enam räägitakse vajadusest diferentseerida maksemäärasid mitte autode arvu vaid kohapeal toodetud komponentide osakaalu alusel. Seda arvestades on mitmed autotehased asunud oma tegevust laiendama koostetehastelt ka detailide-sõlmede tootmisele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele