• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,37%6 220,64
  • DOW 30−0,07%44 465,62
  • Nasdaq 0,79%20 362,2
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,37%6 220,64
  • DOW 30−0,07%44 465,62
  • Nasdaq 0,79%20 362,2
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 25.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevaga kesklinnast Piritale

Seni Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise ME kasutuses olnud reisikaatrite Kopli Rand ja Klooga Rand kandmist linnaosavalitsuse bilanssi arutab Tallinna linnavalitsus 28. veebruaril.
«Meil on mõte panna laevad liikuma kesklinna ja Pirita vahel,» ütles Monika Salu. Tema sõnul võiksid nii suvel randa tulijad kui ka turistid kasutada bussisõidu asemel laevasõitu.
Autoomanikud saaksid aga Salu ütlusel oma sõiduki jätta linnahalli tasulisse parklasse ega peaks muretsema parkimiskoha otsimise pärast ülerahvastatud rannarajoonis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Arvutused näitavad, et raha teenimine laevaliiklusega tuleb küll arvesse, aga siiski hoitakse pileti hind madal,» ütles Salu.
Linnahalli kõrval asuva 200 parkimiskohaga parkla omanik Tarmo Malbe möönis, et kuigi kuuleb laevaliiklusest linnahalli ja Pirita vahel esmakordselt, meeldib see mõte talle.
Malbe märkis, et probleeme võib suvel tekkida aga vabade parkimiskohtade leidmisega linnahalli parklas, mis eeldaks soovijatelt kohtade broneerimist. «Kui parklasse tuleb tunnihind, siis võib selleks olla viis krooni,» lausus ta.
Trammi- ja Trollibussikoondise ME ökonoomikadirektor Mart Moosus rääkis, et nende kogemuse kohaselt teenivad laevad kulutused tagasi vaid navigatsioonihooajal. «Meie polnud selle vastu, et laevad Pirita linnavalitsusele anda, ainus tingimus jäi, et sõitu jätkatakse Aegna liinil,» lausus ta.
Moosuse sõnul töötasid kaatrid seni kahjumiga. «Soovitasin, et nüüd võiks hinda tõsta küll,» lisas ta. Aegnale sõit maksis seni täiskasvanule 50 krooni.
Vastates küsimusele, kuidas sattusid laevad üldse trammi- ja trollibussikoondise kätte, vastas Moosus, et varem Aegna saarega liiklust korraldanud erafima PKL küsis linnalt 1995. aastaks liiga palju raha, mistõttu linn pidas mõttekamaks laevaliikluse korraldamise anda transpordiga tegelevale munitsipaalettevõttele.
Monika Salu sõnutsi koostatakse laevade sõidugraafik hiljemalt aprilliks ning liiklust alustatakse mais.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele