24. märts 1997
Jaga lugu:

Venemaa veo hind sõltub veoloa hinnast

Venemaale sõidul peab kaasas olema:

autojuhil: viisaga pass, juhiluba, sõidumeerik või autojuhi kontrollraamat

autol: veoluba, auto registreerimistunnistus, kindlustus

koormal: TIR-vihik, tollidokumendid, CMR-sõiduleht

Valuutapiirangud:

- rublasid ei tohi riiki sisse tuua ega välja viia

- välisvaluutat võib sisse tuua piiramatus koguses, see tuleb deklareerida piiril

- välja võib valuutat viia sissetoodud summa ulatuses, miinus rubladeks vahetatud summa

Veokite suurimad lubatud mõõtmed:

kõrgus 3,8 m; laius 2,5 m; pikkus: poolhaagisega autorong 20 m, täishaagisega autorong: 1 haagisega 20 m, 2 haagisega 24 m; teljekoormus 10 t (praegu mõned piirangud, vt ÄP 18.03.1997), alates aasta algusest viie- ja enamteljeliste veokite lubatud täismass 38 tonni

Probleemid Venemaa veolubadega ei ole veel hindu kergitanud. Kuna Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonis lõppesid aga Venemaa eraldatud load otsa, siis nüüd ilmselt hind tõuseb. Ma ei usu, et piiril 100--150 dollariga müüma hakatavat veoluba klient üksi on nõus kinni maksma. Arvan, et pool kulust tuleb võtta vedajal enda kanda. Sellisel juhul hakkab praegu 18 000kroonise transpordihinnaga koorem kliendile maksma 20 000 krooni.

Ei usu, et koorem poolteise päevaga Moskvasse jõuab. Teoreetiliselt on see võimalik, kuid Venemaal on nõutav tahhograaf ja miilits kontrollib juhtide tööajast kinnipidamist. Seetõttu on reaalne transpordiaeg kolm päeva.

Sihtpunktis on Venemaal autole ette nähtud kahepäevane seisuaeg. Esimene päev kulub kauba lahtitollimisele, teine koorma mahalaadimisele. Kui kliendi süül tekib seisupäevi rohkem, on iga kliendi puhul eraldi määratud trahvid, kuid keskmine seisupäeva hind on 1000 krooni.

Venemaale veol on kõige olulisem, et dokumentides oleks kirjas litsentsi number ja lahtitollimiskoha aadress. Juht peab kindlasti minema sinna tolli, kuhu ta piirilt saadeti. Kui dokumendid on puudulikult täidetud, saadetakse masin nn t?jornõi grjaz'i tollipunkti. Et sealt Eestisse tagasi pääseda, peab kauba saaja minema peatolli ja tegema paberid korda. Siis annab peatoll loa auto riigist välja lasta.

Jaga lugu:
Hetkel kuum