• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 25.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa veo hind sõltub veoloa hinnast

Venemaale sõidul peab kaasas olema:
autojuhil: viisaga pass, juhiluba, sõidumeerik või autojuhi kontrollraamat
autol: veoluba, auto registreerimistunnistus, kindlustus

Artikkel jätkub pärast reklaami

koormal: TIR-vihik, tollidokumendid, CMR-sõiduleht
Valuutapiirangud:
- rublasid ei tohi riiki sisse tuua ega välja viia
- välisvaluutat võib sisse tuua piiramatus koguses, see tuleb deklareerida piiril

Artikkel jätkub pärast reklaami

- välja võib valuutat viia sissetoodud summa ulatuses, miinus rubladeks vahetatud summa
Veokite suurimad lubatud mõõtmed:
kõrgus 3,8 m; laius 2,5 m; pikkus: poolhaagisega autorong 20 m, täishaagisega autorong: 1 haagisega 20 m, 2 haagisega 24 m; teljekoormus 10 t (praegu mõned piirangud, vt ÄP 18.03.1997), alates aasta algusest viie- ja enamteljeliste veokite lubatud täismass 38 tonni
Probleemid Venemaa veolubadega ei ole veel hindu kergitanud. Kuna Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonis lõppesid aga Venemaa eraldatud load otsa, siis nüüd ilmselt hind tõuseb. Ma ei usu, et piiril 100--150 dollariga müüma hakatavat veoluba klient üksi on nõus kinni maksma. Arvan, et pool kulust tuleb võtta vedajal enda kanda. Sellisel juhul hakkab praegu 18 000kroonise transpordihinnaga koorem kliendile maksma 20 000 krooni.
Ei usu, et koorem poolteise päevaga Moskvasse jõuab. Teoreetiliselt on see võimalik, kuid Venemaal on nõutav tahhograaf ja miilits kontrollib juhtide tööajast kinnipidamist. Seetõttu on reaalne transpordiaeg kolm päeva.
Sihtpunktis on Venemaal autole ette nähtud kahepäevane seisuaeg. Esimene päev kulub kauba lahtitollimisele, teine koorma mahalaadimisele. Kui kliendi süül tekib seisupäevi rohkem, on iga kliendi puhul eraldi määratud trahvid, kuid keskmine seisupäeva hind on 1000 krooni.
Venemaale veol on kõige olulisem, et dokumentides oleks kirjas litsentsi number ja lahtitollimiskoha aadress. Juht peab kindlasti minema sinna tolli, kuhu ta piirilt saadeti. Kui dokumendid on puudulikult täidetud, saadetakse masin nn t?jornõi grjaz'i tollipunkti. Et sealt Eestisse tagasi pääseda, peab kauba saaja minema peatolli ja tegema paberid korda. Siis annab peatoll loa auto riigist välja lasta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele