Merelaevanduse eelmise aasta kasum oli 59 miljonit krooni plaanitud 86 miljoni asemel. Merelaevanduse peadirektori Toivo Ninnase sõnutsi on puisteainete laadimis- ja vedamishinnad küll veidi tõusnud, kuid mitte piisavalt.
Sel aastal saab firma kätte veel neli uut laeva -- kaks ro-ro tüüpi laeva Hispaaniast ning ühe Venemaalt ja Hollandist. «Põhiartikliks on konteinerid, mida me veame uute laevadega enamasti Euroopa sadamatesse. Lisaks veel erinevat tehnikat ratastel, puistelaevadel kõike -- alates maagist ja söest,» lausus Ninnas. Vilja, mille veoks enamik puistelaevadest mõeldud oli, pole enam üldse, lisas ta.
Kuna me sõltume palju Vene transiidist ja Venemaa poliitilisest olukorrast ja otsustest, jälgime pingsalt sealseid arenguid, rääkis Ninnas. Ka enamik uutest laevadest, mis Merelaevandus on tellinud, on suunatud tema sõnutsi just sealse transiidi veole.
Pärast Merelaevanduse erastamise lõppu peaks uute omanike üheks olulisemaks sammuks kujunema Ninnase sõnutsi firma börsile toomine kahe aastaga.
«See on ilmtingimata vajalik, kui vaadata Eesti börsil toimuvat,» rääkis Ninnas. «Sellega oleks tagatud võimas kapitali juurdevool. Börsile tulek nõuab küll tugevat eeltööd ja avalikustamist, kuid kogemus on selles suhtes olemas.»
Ninnas ütles, et Merelaevanduse praegune juhtkond on uurinud olukorda Oslo börsil, kus on palju merendusfirmasid, ja rääkinud börsil noteerimisest laevanduskontserniga Nordström & Thulin, kes juba on börsil.
Hakkame Tallinna börsist peale ja läheme kiiresti edasi Oslosse või Stockholmi, märkis Ninnas.
Eesti Merelaevanduses töötab 1825 inimest ning firma opereerib 43 laevaga. Eelmise aasta käive oli Merelaevandusel 1,288 miljardit krooni.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele