1 mai 1997

Usaldusväärse äriimago loomisel aitab korralik visiitkaart

Hansapanga ettevõtete panganduse kliendisuhete juht Ruth Aarma kannab umbes viit visiitkaarti alati rahakotis.

Ometi ei tõtta ta nende abil tutvusi looma pubis aega veetes või spordisaalis. Vajadust isikliku visiitkaardi järele ta ei tunne.

«Visiitkaart tähendab mulle vältimatut osa äriimagost, aidates luua usaldusväärset suhet,» kinnitab Ruth Aarma.

«Tööandja esindajana kuskile minnes on mul kaardid alati kaasas. Nende esmane ülesanne on uue kliendisuhte tekkides ju hädavajaliku info edastamine.

Võtan kaardid alati kaasa vastuvõttudele ja kohtumistele, mille kohta tean ette, et seal võib viibida inimesi, kellega on tulevikus näiteks koostöö plaanis.»

Visiitkaardid pakib kliendisuhete juht hoolikalt kohvrisse ka komandeeringusse ja koolitusele sõites.

Ruth Aarmal nagu nii mõnelgi Hansapanga töötajal on visiitkaartide hoidmiseks esinduslik firmalogoga metalne karbike.

«Töölaual ma seda ei hoia, küll aga on karbike käekotis. Võtan selle alati kaasa komandeeringusse.» Tööl võtab ta visiitkaardi trükikojast kaasa pandud nägusast papphoidikust.

Ruth Aarma ei paneks kunagi visiitkaardi mappi kellegi privaatandmetega visiitkaarti, pidades seda ebaeetiliseks.

Aarma sõnul ei kõlba ulatada võimaliku suhte alguseks ka vanade andmete või ülesoditud teabega visiitkaarti. «Juurde sobib kirjutada näiteks mobiili number, kui vajalik.«

Kuigi etiketireeglid kiidavad heaks kahe kaardi, eesti- ja ingliskeelse olemasolu, on Aarma kogemustest hetkel ratsionaalsem mõlemat infot sisaldav üks kaart.

«Olen firma sees ameteid vahetanud, oleme ka kolinud. Nii vananevad andmed ruttu,» räägib kliendisuhete juht, kellel on praegune visiitkaart Hansapangas töötamise aja jooksul kuues.

«Eestlased oskavad visiitkaarti kasutada, muutumata kohmakaks või pealetükkivaks. Ehk aitab siin meile loomuomane vaoshoitus,» arvab Ruth Aarma oma kogemustele toetudes.

«Kui olen kellegagi suhtlemisest huvitatud ja soovin tutvust jätkata, pean suutma viia inimese nii kaugele, et ta ise soovib minuga visiitkaarte vahetada.»

Vahel panevad Ruth Aarma muigama ekstravagantsed visiitkaardid, mõni on juhtunud isegi hologrammilaadne.

«Nii kaotab kaart tegeliku ülesande. Välimuse ületähtsustamise taustal tuhmub informatiivne külg.

Olen märganud, et kellegi vahendusel oma visiitkaardi edastamine pole tagasihoidlikule eestlasele omane.

Selline viisakusavaldus võiks kuuluda samuti igapäevaharjumuste juurde,» on Ruth Aarma veendunud.

Hetkel kuum