• OMX Baltic0,06%296,36
  • OMX Riga−0,29%916,96
  • OMX Tallinn0,09%2 021,13
  • OMX Vilnius−0,06%1 224,93
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 100−0,32%9 187,34
  • Nikkei 225−0,79%42 382,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,06%296,36
  • OMX Riga−0,29%916,96
  • OMX Tallinn0,09%2 021,13
  • OMX Vilnius−0,06%1 224,93
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 100−0,32%9 187,34
  • Nikkei 225−0,79%42 382,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 08.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene turvafirma pakkus eestlastele legaalset katust

Vastab Eesti transpordifirmade nõustaja Venemaal Ants Päär

Mul on päris mitme Eesti suure transpordifirma volitus esindada neid Venemaal. Vastastikuse kokkuleppe alusel ma firmade nimesid ei nimeta.
Olen Peterburist Eestisse toonud ühe arestitud veoki koos juhiga. Üks Tallinna transpordifirma sai tagasi auto koos käruga ligi kolm korda väiksema trahvi eest, kui esialgu nõuti.
Tänu minu informatsioonile on piiril tabatud 500 000 USA dollari eest salakaupa. Olen välja selgitanud Venemaa suuremate transpordifirmade tausta ja koostöövalmidust Eesti firmadega. Ligi poolesajast Venemaa transpordifirmast saab koostööd teha vaid 17 firmaga. Ülejäänud on kas suurtes võlgades või kuritegelike grupeeringute kontrolli all.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pisut rohkem kui aasta tagasi tuli esimene tellimustöö. Minu poole pöörduti sellepärast, et mul on Moskvas olulistes ringkondades tutvusi. Need pärinevad ajast, kui ma töötasin poolteist aastat eradetektiivina firmas Moskva Detektiiv.
Minu töö oli põhiliselt seotud autojälitusega. Sain seal ka eriväljaõppe, aga kahjuks ei või ma sellest praegu veel põhjalikumalt rääkida.
Põhiliselt puudutasid need seda, kuidas Venemaa piiril arestitud Eesti firmade veokeid ja koormaid vabaks saada. Mullu sain märtsis kolme Eesti firma veokid aresti alt vabaks nii, et võtsin tolli arvutist nende kohta käiva keelu maha.
Tegutsesin läbi oma kanalite Venemaa eriteenistustes, viisin konjakit ja võtsin napsu oluliste inimestega. See pole eriti keeruline.
Hiljem kohtusin mitme Venemaa tollipunkti ülemaga, arutasime koos, kuidas Venemaa ja Eesti vahelist transporti paremini korraldada.
Mind viidi ka kokku assotsiatsiooni Vitjaz juriidilise osakonna töötajatega. See on Venemaa eriüksustes teeninud meeste loodud organisatsioon, mis toetab oma majandustegevusega invaliidistunud eriüksuslasi. Vitjazi ladviku moodustavad Afganistani sõja veteranid.
Vitjaz on Venemaal suur poliitiline ja majanduslik jõud. Assotsiatsioon pakub veokite konvoeerimisteenust ja firmadele turvateenuseid. Vitjazil on oma tollilaod ja kommertsstruktuurid, samuti oma legaalne jälitusorganisatsioon.
Väga laias laastus võib Vitjazi võrrelda Eestis ESSiga. Nende kahe firma juhtkonnad on minu andmetel ka Tallinnas kohtunud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mulle on sellised volitused antud küll. Enne muidugi kontrolliti minu tausta, mida ma olen teinud ja kuidas olen töötanud. Poliitilised vaated neid eriti ei huvitanud.
Vitjazi esindajad arvasid, et Eesti transpordifirmad tegelevad suures osas salakaubaveoga. Minul tuli see väide ümber lükata.
Esimene kohtumine oli eelmisel suvel Peterburis. Pooled leidsid seal palju huvipakkuvat ja asusid ette valmistama koostöökokkulepet. Järgmine kohtumine oli 22. juulil Moskvas, kus sõlmiti koostöökokkulepe.
ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp ja Vitjazi president Sergei Lõsjuk kirjutasid eelmise aasta 24. septembril Tallinnas alla koostöökokkuleppe lisaprotokollile, mille järgi otsustati asuda koostööle informatsiooni vahetamisel, tollioperatsioonide efektiivsemaks muutmisel ja koormate eskortimisel nii Eesti kui Venemaa territooriumil.
Vitjaz lubas enda peale võtta Eestist pärit koormate sekeldusteta jõudmise Moskvasse ja probleemideta lahtitollimise Moskva tollilaos Belõi Medved & Co. Loomulikult olid nad nõus seda tegema ainult juhul, kui autojuhid teevad kõik toimingud seaduslikult.
ERAA pidi selle teenuse eest maksma sada USA dollarit ühe koorma pealt.
Võib ju ka nii öelda, aga Vitjaz aidanuks välistada tollipettusi Venemaal, mida Eesti autojuhid on pidanud seni sageli kogema. Vitjaz saab kontrollida Vene tellijate tausta ja nende tegevuse seaduslikkust.
See projekt oli üles ehitatud äriprojektina ja aidanuks takistada salakaubavedu ning tollipettusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vitjazi Moskva tolliterminaalis on võimalik rakendada ka lahtitollimisskeeme, mille abil on võimalik seaduslikult ligi kolmandiku võrra vähem tollimaksu maksta. Ilma Vitjazi toetuseta pole see Eesti veofirmadel võimalik.
See on juba ERAA probleem. Ma ei tea, miks nad ei võtnud sellest võimalusest kinni ja jäid äraootavale seisukohale.
Võimalik, et Eesti poole loiduse tõttu karmistati autojuhtide kohtlemist Venemaa piiril ning vähendati veolubade arvu Eesti firmadele.
Mulle tundub, et Eesti veonduskorraldajatele meeldib rohkem Brüsselis kui Moskvas käia. Venemaal pole kerge edu saavutada ja ka Eesti idapoliitika ei soosi häid ärisuhteid.
Keegi ei viitsi Moskvas kuluaaritööd teha, aga mulle pole selleks volitusi antud. Pealegi on ERAA mulle seni tehtud töö eest võlgu jäänud.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele