• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Õlihaide ralli

    Kahepäevase ralli lõpetanud rohe-must-valgest Toyotast väljunud kaitseministeeriumi kantsleri Toomas Kitsingu esimene õlalepatsutaja oli tanklaketi EK omanikfirma EOS tegevdirektor Arnout Lugtmeijer. «Mind ennast ei seo ralliga miski, aga hea sõber oli Hollandis kibe sõitja,» selgitab Lugtmeijer.
    Jurist Raivo Laus kasutab Pirital juhust, kui ralliauto kõrvalistuja tool vaba on ja sätib end Kitsingu kõrvale mugavalt istuma. «Nuppe on liiga palju,» teatab ta rõõmsalt mõne hetke pärast autost välja ronides. Sõit jääb seekord tegemata.
    Pealtnägijate sõnul kaotas EK värvides auto esimese päeva lõpul tolmupilves juhitavuse ja kui õhk puhtaks sai, istus neljarattaveoga Toyota kraavipervel nii kinni, et oma jõust sõidu jätkamiseks napiks jäi. Roolimees Piirsalu olevat juba jooksnud telefoni otsima, et abimeeskond auto välja tõmbaks, kui seni kraavis varjunud pealtvaatajate armee auto teele tagasi tõstis.
    «Ei see metsas käik sõiduisu küll ära võta,» selgitab Kitsing ise emotsioonideta. Kõik käib nii kiiresti, et mõelda ei jõua, lisab ta. Mõne minuti pärast on juba uued mõtted ja pealegi on võistlusauto tunduvalt ohutum tavalisest, räägib Kitsing, kellel ka eelmine ralli Leedus teelt väljasõidu tõttu pooleli jäi.
    Ralli on üks väheseid spordialasid Eestis, kus majanduseliit ise tõsiselt kaasa lööb. Sama Toyotaga sõitis varem Kitsingu eelkäija kaitseministeeriumis, siseminister Robert Lepikson. Margus Muraka Ford Escortis istus kaardilugeja kohal Finesti hotelligrupi tegevjuht Toomas Sildmäe.
    «Kuidas see rallisport ikka edeneb, kui ise noortele eeskuju ei näita,» muheleb esimese rallikogemuse kümne aasta eest saanud Sildmäe. Sildmäe tegutseb ka autospordiliidu presidendina.
    Toomas Kitsing arvab, et noorusele omane kiirusejanu hakkab tänu rallile üle minema. Isikliku autoga ta kihutama ei kipu, kantsleri ametis on BMW tavaliselt autojuhi roolida. «Paistab, et Eestis hakkab kaduma privilegeeritud klass, kes endale kõike lubada võis,» lisab ta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Börsiteemad on hägused? Siit saab abi! Tallinna börsi juhi aktsiatesse investeerimise ABC
Riskivaba investeerimist pole olemas, samas riski võtmata ei ole paremat homset, kirjutab Tallinna börsi juht Kaarel Ots aktsiatesse investeerimise põhitõdesid meenutades.
Riskivaba investeerimist pole olemas, samas riski võtmata ei ole paremat homset, kirjutab Tallinna börsi juht Kaarel Ots aktsiatesse investeerimise põhitõdesid meenutades.
Elder: signaal indikeerib märkimisväärse ralli algust
Kaupleja Alexander Elder juhib tähelepanu nn piigi (Spike) signaalile, mis indikeerib, et alata võib märkimisväärne ralli.
Kaupleja Alexander Elder juhib tähelepanu nn piigi (Spike) signaalile, mis indikeerib, et alata võib märkimisväärne ralli.
Parimad juhid: avaliku sektori juhtide palgad peavad tõusma
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Soome suurim maasikakasvataja palkab ukrainlaste asemele tailased
Soome suurim maasikakasvataja Koivistoinen Mansikkapaikka, mis on varasematel aastatel tuginenud Ukraina tööjõule, kasutab sel suvel Tai marjakorjajaid.
Soome suurim maasikakasvataja Koivistoinen Mansikkapaikka, mis on varasematel aastatel tuginenud Ukraina tööjõule, kasutab sel suvel Tai marjakorjajaid.
Ehituses mõjutavad otsuseid riik, alampakkujad ja teadmatus
Mõjukuse näitaja on see, kui keegi suudab sektorit mingis suunas liigutada. Ehituses ei ole ühtegi sellist inimest, kes suudaks seda üksinda teha, leidis Otsustajate TOPis ehitussektori pingerivis teisel kohal olev Raivo Rand.
Mõjukuse näitaja on see, kui keegi suudab sektorit mingis suunas liigutada. Ehituses ei ole ühtegi sellist inimest, kes suudaks seda üksinda teha, leidis Otsustajate TOPis ehitussektori pingerivis teisel kohal olev Raivo Rand.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.