Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õlihaide ralli
Kahepäevase ralli lõpetanud rohe-must-valgest Toyotast väljunud kaitseministeeriumi kantsleri Toomas Kitsingu esimene õlalepatsutaja oli tanklaketi EK omanikfirma EOS tegevdirektor Arnout Lugtmeijer. «Mind ennast ei seo ralliga miski, aga hea sõber oli Hollandis kibe sõitja,» selgitab Lugtmeijer.
Jurist Raivo Laus kasutab Pirital juhust, kui ralliauto kõrvalistuja tool vaba on ja sätib end Kitsingu kõrvale mugavalt istuma. «Nuppe on liiga palju,» teatab ta rõõmsalt mõne hetke pärast autost välja ronides. Sõit jääb seekord tegemata.
Pealtnägijate sõnul kaotas EK värvides auto esimese päeva lõpul tolmupilves juhitavuse ja kui õhk puhtaks sai, istus neljarattaveoga Toyota kraavipervel nii kinni, et oma jõust sõidu jätkamiseks napiks jäi. Roolimees Piirsalu olevat juba jooksnud telefoni otsima, et abimeeskond auto välja tõmbaks, kui seni kraavis varjunud pealtvaatajate armee auto teele tagasi tõstis.
«Ei see metsas käik sõiduisu küll ära võta,» selgitab Kitsing ise emotsioonideta. Kõik käib nii kiiresti, et mõelda ei jõua, lisab ta. Mõne minuti pärast on juba uued mõtted ja pealegi on võistlusauto tunduvalt ohutum tavalisest, räägib Kitsing, kellel ka eelmine ralli Leedus teelt väljasõidu tõttu pooleli jäi.
Ralli on üks väheseid spordialasid Eestis, kus majanduseliit ise tõsiselt kaasa lööb. Sama Toyotaga sõitis varem Kitsingu eelkäija kaitseministeeriumis, siseminister Robert Lepikson. Margus Muraka Ford Escortis istus kaardilugeja kohal Finesti hotelligrupi tegevjuht Toomas Sildmäe.
«Kuidas see rallisport ikka edeneb, kui ise noortele eeskuju ei näita,» muheleb esimese rallikogemuse kümne aasta eest saanud Sildmäe. Sildmäe tegutseb ka autospordiliidu presidendina.
Toomas Kitsing arvab, et noorusele omane kiirusejanu hakkab tänu rallile üle minema. Isikliku autoga ta kihutama ei kipu, kantsleri ametis on BMW tavaliselt autojuhi roolida. «Paistab, et Eestis hakkab kaduma privilegeeritud klass, kes endale kõike lubada võis,» lisab ta.