• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 02.06.97, 01:00

Erastajad kirjeldavad pakkumusi

Ka mina olen näiteks males amatööride maailmameister ning osalen ka erastamisel. Arvan, et olen investeerimispankuritest kõige parem maletaja. Samamoodi võib ilmselt öelda O'Brien, et on pankuritest kõige parem mäesuusataja. Teatavasti kattis ta kõik oma osalemise kulud ise.
Tegemist on investeerimisfirmaga, mis tegutseb peamiselt Ameerika kontinendil. Näiteks on Stantoni kahe füüsilisest isikust kliendi isiklik varandus üle 140 miljardi Eesti krooni. Üks on nendest arvestatav tegelane New Yorgi börsil.
O'Brien tegutseb Stanton Capitali nimelise fondi haldajana.
Kuigi selle näitavad välja ka meie pakkumuse osalused, tuleb veel kord tõdeda, et norralaste kaudu.
Teisalt tuleb vahet teha, et Tschudi & Eitzeni puhul on tegemist strateegilise partneriga ning Stanton Capitali puhul aga finantspartneriga, kes finantseerib ilmselt veidi ka Norra laevafirmat. Lisaks tuleb vahendeid laenu näol Eesti Ühispangast.
Meie arvates on meil õnnestunud kokku panna realistlik tasakaalustatud äriplaan, mis peaks tegema Eesti Merelaevandusest eduka ning konkurentsivõimelise ettevõtte.
Loodetavasti toob meie äriplaan kasu ka Eesti transpordile tervikuna ning toodab transiiditööstusele vajalikke sünergiaid.
Me pidasime läbirääkimisi paljude ning mitte ainult Norra laevakompaniidega. Meil on heameel, et meie partner on Norra laevakompanii, sest Norra on pikkade laevandustraditsioonidega riik.
Meie esimene funktsioon on kindlasti rakendada kogemusi, mis me oleme omandanud oma senises logistikaalases tegevuses. Ma pean silmas kaubavooge Venemaalt läbi Eesti läände ning Eesti ja Saksamaa vahel.
Lisaks on meil plaanid täiendava logistika väljaarendamiseks, seda eelkõige selleks, et realiseerida ja arendada transiidikoridori kontseptsiooni. Üheks heaks näiteks siin on meie poolt Tallinna--Peterburi--Moskva liinil käima pandud konteinerrong.
Üldiselt on mulle Nomura lähenemisel sümpaatne see, et nad mõistsid, et transiit jääb Eestis toimima vaid juhul, kui selles valdkonnas teevad koostööd kõik transiidi valdkonnad.
Jah. Küsimus on selles, et praegu pole mõtet vahendeid külmutada ja hakata tegema koostööd pankadega, sest Nomura on investeerimispank. Me ei tee investeeringuid enne seda, kui on selgunud, kas me oleme erastamiskonkursi võitnud. Meie jaoks on osalus Eesti Merelaevanduses strateegiline investeering.
Mul oli meeldiv näha, kui põhjalikult Nomura töötab äriprojektide kallal. Seda tõestab minu arvates see, et nad kaasasid protsessi oma valdkonna tippspetsialiste.
Kuna Nomura puhul on tegemist investeerimispangaga, ei ole nende investeeringu puhul tegemist igavese investeeringuga. Nomura eesmärk on saavutada Eesti Merelaevanduse kiire areng ning siis aktsiad Tallinna väärtpaberibörsile viia.
Ma ei näe siin nõrku külgi! Arbonale kasuks räägivad näiteks sidemed Venemaa kaubaomanikega ja transiitkaubavoogude tundmine Euroopas.
Ilmselt peaks arvestama ka asjaolu, et konkurentidel oli võrreldes ESCO Holdinguga raskusi informatsiooni saamisega. Ma ei suuda uskuda, et inimesed, kes on aastaid firmat vanade mallide järgi juhtinud, suudavad neid muuta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele