Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamikulud suurenevad
Rakvere lihakombinaadi äridirektor Indrek Haarde teatas, et kombinaadi reklaamikulud on kahekordistunud võrreldes möödunud aastaga. Ta lisas, et 1997. a äriplaan näeb ette reklaamikäivet kuni kolm miljonit krooni. Seda tingib tihenev konkurents, nentis ta. «1998. a suureneb reklaamimine väljaspool Eestit, ütleme ka Lätis ja võib-olla Leedus. Sõltub, kui kiiresti seal meie kauba saadavus ja edasimüügikett areneb, muidu pole mõtet seal reklaami teha,» ütles Haarde.
Radiolinja Eesti ASi turundusjuht Andrus Hiiepuu ütles, et turunduskulude suurenemine on seotud klientide arvu kasvu, reklaamiteenuse kallinemise ja tiheneva konkurentsiga. «Suurimad kulutused lähevad meediale,» selgitas ta. Hiiepuu nentis, et turunduskulud on suurenenud poole võrra.
Eestis pakub ettevõtetele reklaamiteenust ligi poolsada firmat. Tänavu on tegutsema hakanud viis uut reklaamiagentuuri, neist kaks tahavad saavutada 15mln netokäibe.
Augusti alguses valis Eesti Mobiiltelefon (EMT) konkursi teel mõne miljoni krooniga reklaamikampaaniate korraldamisel koostööpartneriks reklaamiagentuuri Tank. EMT turundusdirektor Ülla Mägi ütles, et konkursil osales kaksteist reklaamiagentuuri. Teist aastat reklaamiturul tegutsev reklaamiagentuur Tank soovib oma eelmise aasta käivet 14 mln krooniga seitsmekordistada.
Aasta alguses tegi EMT koostööd Mars Reklaami OÜga, kuid loobus sellest. Ülla Mägi kinnitas, et uut valikut soodustas asjaolu, et Tanki töötajad Kalle Isand ja Jaanus Tamme on endised Mars Reklaami OÜ töötajad. «Neil on head teadmised ja nad tunnevad telekommunikatsiooni ala, kuid nende isikud ei saanud valikul määravaks,» ütles Mägi.