Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Halb projekt muutis tee-ehituse kalliks
Asukoht:- Tallinnas Mustamäel
Tellija:- Tallinna linn
Peatöövõtja:- Lemminkäinen Eesti
Alltöövõtjad:- üle 20 firma
Tööde kestus:- 17 kuud
Ehitusmaksumus:- 206,5 miljonit krooni
Eile avatud Tammsaare tee pikendus teenis ehitusajal lauskriitikat. Peamine pahameele tekitaja oli pidevalt kasvanud ehitusmaksumus, mis sai alguse halvasti ettevalmistatud projektist.
Esialgsete arvestuste kohaselt 130 miljonit krooni maksma pidanud kahetasandilise liiklussõlmega ühendustee ehitus-, projekteerimis- ja järelevalvekulud kasvasid 206,5 miljoni krooniseks.
Lemminkäinen Eesti ASi piirkondlik juhataja Avo Lillemäe on väitnud, et nõuded tee-ehitusele on kahe aasta jooksul kardinaalselt muutunud ja esile on kerkinud palju lisatöid. Näiteks tulid ootamatusena Eesti Raudtee nõudmised ülesõiduviadukti ehitamisel, samuti maaomaniku keeld ehitada läbi tema krundi veetrass.
Teised ehitusfirmad on leidnud, et sellised ootamatused viitavad projekti kallal vajaliku eeltöö tegemata jätmisele. Ei saa rääkida mingist projektist, kui ei ole kooskõlastatud trasside asukohad või raudteega kokku lepitud ehitusnormid, on kommenteerinud ASi Koger & Sumberg juhatuse esimees Andres Koger Tammsaare tee pikenduse ehitusmaksumuse määramatust.
Tallinna linn on vaatamata kulude kasvule kõike väljapanevalt üritanud leida summasid ehituse lõpuni viimiseks. Aasta tagasi kinnitas tollane abilinnapea Tiit Järve, et ka Tallinna Panga aktsiad müüs linn ehitustööde finantseerimiseks Tammsaare teel. Samas päästis see ehituskulude veelgi suuremaks kasvamisest. Avo Lillemäe väitel oleks tööde peatamine teepikenduse lõppmaksumust suurendanud 20 miljoni krooni võrra.
Ehitust on ajakirjanduses juba jõutud nimetada ka praagiks. Probleeme nähakse alates silla rappumisest ja asfaldi rullumisest kuni ummikuid tekitava liiklusskeemini.
Teedeehituse spetsialistide väitel aga ei saagi ükski sild olla jäik, asfalteerimisvead on Lemminkäinen lubanud parandada ja liiklusummikute paikapidavus selgub juba lähipäevil.