Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vodka tootemärk Venemaa monopoliks
Vastukaaluks Venemaa lubadusele loobuda alkoholi eksportimisel sõnade «konjak» ja «?ampanja» kasutamisest peaks Venemaa muutma «vodka» oma ainuõiguseks, ütles Vene alkoholitööstur Boriss Smirnov.
Moskva lubas möödunud nädalal, et ei kasuta ekspordiks mõeldud pudelisiltidel mõisteid «konjak» ja «?ampanja», mida kogu maailm aktsepteerib Prantsuse kaubamärkidena.
See tekitas pahameelt nii Vene töösturite kui ka tarbijate hulgas. Ärimees Smirnov kavatseb pöörduda president Boriss Jeltsini poole palvega kuulutada vodka tootmine Venemaa ainuõiguseks.
Kolmapäevane Moskva ärileht Kommersant Daily märgib, et Boriss Smirnovi võivad peale prantslaste võidu kaubamärgisõjas frustreerida ka isiklikud kohtuasjad.
Nii Smirnov-vodkat tootev firma «P.A. Smirnov ja järeltulijad Moskvas» kui ka Ameerika grupile IDV kuuluv kompanii Heublein peavad end kuulsa viinamargi asutaja Pjotr Smirnovi õigusjärgseks pärijaks.
Kaubamärgi kasutamisõigust puudutav kohtuasi ei ole alates 1992. aastast sisuliselt edenenud, mistõttu Venemaa turul on lisaks kohalikule Smirnovile müügil ka läänes toodetud Smirnoff. BNS