Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autofirmad süüdistavad veolubade võltsimises autojuhte
Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) peasekretäri Toivo Kuldkepi sõnul väidavad autofirmade esindajad, et võltsitud veoloa kasutamises on süüdi autojuht, kes ostis selle Narvas tundmatult isikult.
Paljud firmad põhjendavad tema sõnul autojuhi käitumist nii: et autojuht ostis odavama loa, et endale vaheltkasu lõigata.
Vene ametivõimude müüdav luba maksab piiril 250 USA dollarit ehk 3525 krooni, võltslube on olnud võimalik eri andmetel osta 1400--2820 krooni eest.
Vene ametivõimude poolt võltsveolubade kasutamises süüdistatava ASi Inter-Veod esindaja Meelis Birk lausus, et ei oska asja veel täpselt kommenteerida. Ta lisas, et ilmselt on siiski süüdi autojuht, kes võltsloa ostis.
Küsimusele, millise karistuse võib autojuht saada, vastas Birk, et ta kas viiakse üle teisele tööle või vallandatakse. Birk ütles, et millist autojuhti ning millisel moel karistatakse, selgub homme. Me otsustame seda pärast koosolekut, kus osalevad kõik autojuhid, rääkis Birk.
Võltslubade kasutamises kahtlustatava OÜ Donrest esindaja Pavel Serebron ei soovinud kommentaare anda.
ASi Tartu Autoveod vedude osakonna juhataja Alo Roose lausus, et neil on kontoris dressides vene keelt kõnelevad inimesed võltsitud lube pakkumas käinud. Õnneks saime ERAAst eelnevalt hoiatava info, et tegu on võltsitud lubadega, ütles Roose.
Roose sõnul on väga raske öelda, kes võltslube valmistab. Need, kes meil kontoris käisid, rääkisid omavahel, et tahavad lubadest ruttu lahti saada, sest peavad kiiresti Narva tagasi pöörduma, lausus Roose.
Venemaa-vedudega tegeleva ASi Narva Auto tegevjuht Nikolai Burdakov lausus, et Narvas teelube ei võltsita. «Kui seda tehtaks, oleks ma sellest teadlik,» lisas ta. Burdakov rääkis, et ei oska öelda, kuidas võltsload vedajate kätte jõuavad.
Ekspedeerimisfirma ASi Skaneksped juht Üllar Lainela rääkis, et paljud autovedajad on mõnede juhtumite korral olnud sunnitud võltslubasid kasutama, sest muidu poleks nad üle piiri pääsenud.
Kui sul on sõlmitud leping, et kaup peab kindlal ajal kohal olema, ning piiril originaallube ei müüda, ei jää vedajal lepingu rikkumisest tulenevate trahvide vältimiseks üle teha midagi muud, kui hankida luba ebaseaduslikul teel, ütles Lainela.
Autovedusid korraldava ASi SVEX Eesti tegevjuhi Jaan Lepa väitel on võltslube teinud ka autojuhid ise, et vedusid Venemaale jätkata.
Alar Ehasalu teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonnast lausus, et mida võltsloaga vahele jäänud firmadega ette võetakse, hakatakse ministeeriumis arutama järgmisel nädalal.
Karistusena võib litsentsikomisjon tühistada nende TIR-vedude litsentsi või keelata mingiks ajaks vedude korraldamise Venemaale, lisas Ehasalu.
Autovedajate assotsiatsioonis on 450 liiget, kes on viimase 20 kuu jooksul teinud Venemaale ametlikult kokku 25 755 vedu.