• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hermann Reisid kavatseb aktsiad maha müüa

    BTI-le kuuluva Skandinaavia ärireisifirma Bennett BTI asepresidendi Anders Berquisti sõnul pole Hermann Reisid neile aktsiate ostmiseks vastavat ettepanekut teinud, kuid juhul kui see tehtaks, oleksid nad asjast huvitatud.
    «Igal juhul oleme me huvitatud oma positsiooni säilitamisest Eestis ning kui selleks on vaja reisibüroo Hermann Reisid aktsiaid osta, siis me võiksime seda teha,» märkis ta. Hermann Reisid on BTI liige 1995. aasta jaanuarist.
    Karotam lausus, et aja jooksul on BTIga aktsiate müümiseks kõnelusi peetud ja lähiajal plaanib Hermann Reisid konkreetse pakkumuse teha. Samas märkis ta, et BTI ei ole ainus, kellele pakkumus plaanitakse teha. Kellele veel aktsiaid pakutakse, on Karotami sõnul lahtine.
    Äripäevale teadaolevalt püüti üle aasta tagasi Hermann Reiside aktsiaid müüa BTI-le koos reisibüroo Wris aktsiatega, kuid tehing jäi katki, sest tingimused polnud Wrisile vastuvõetavad. Mõnedel andmetel on Hermann Reiside aktsiaid pakutud müügiks mitmele lennukompaniile.
    Karotam ei nõustunud ütlema Hermann Reiside aktsiate eest küsitavat hinda, kuna see vajab tema väitel täpsemat analüüsi.
    Reisibüroo Wris tegevdirektori Erki Urva sõnutsi võiks Eesti suuremate reisibüroode müügihinda pakkuda vahemikku 1--10 miljonit krooni sõltuvalt nende majanduslikust seisust ja olukorrast. «Nii et poleks ka võimatu, et mõne suure büroo tegelik hind oleks vaid üks kroon ja mõne väiksema oma hoopis ulatuks miljonitesse,» lisas ta. Urva sõnutsi müüakse reisibüroode puhul siiski peamiselt vaid kaubamärki, büroode võrku ning olemasolevaid lepinguid.
    «Üks asi on firma kaubamärk, kliendid, töötajad jms, mis kahtlemata Hermanni puhul omab suurt väärtust, sest tegemist on ju ikkagi Eesti ühe suurema reisibürooga,» rääkis Urva. Teiselt poolt kujundab firma lõpliku väärtuse Urva sõnutsi tema majanduslik seis -- varad, kohustused, omakapital ja netovara.
    Karotami sõnutsi sõltub aktsiate osaline või täielik mahamüümine sellest, kuivõrd kasulik oleks tehing tänastele omanikele ja kuivõrd huvipakkuv investorile.
    Hermann Reisid on eelmise aasta kogumüügi põhjal Estraveli, Baltic Toursi ja Wrisi järel neljandal kohal. Hermann Reiside eelmise aasta kogumüük oli 65 miljonit krooni, selle aasta esimese poolaasta kogumüük 42 mln krooni. Aasta lõpuks prognoosis Karotam firmale 80 miljoni krooni suurust kogumüüki. Esimese poolaasta kasum oli 800 000 krooni.
    Hermann Reiside aktsiatest ligi 80% kuulub Arvi Karotamile, ülejäänud viiendik jaguneb firmas töötavate Marianne Kirchbaumi ning Talvi Mossi vahel. Ettevõtte aktsiakapital on 900 000 krooni.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.