• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,28%6 215,78
  • DOW 300,11%44 543,12
  • Nasdaq 0,73%20 351,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,28%6 215,78
  • DOW 300,11%44 543,12
  • Nasdaq 0,73%20 351,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 07.10.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

President tõrjub autoostu

Lennart Meri uue ametiauto ost on kavas olnud paar aastat
Uue ametiauto soetamine kirjutati riiklike investeeringute programmi juba kaks aastat tagasi, kommenteeris rahandusministeeriumi eelarve osakonna juhataja Ants Liiver presidendi väidet, et ta ei ole endale tellinud uut ametiautot.
Sel aastal käis presidendi kantselei direktor Jaanus Pikani taas välja auto väljavahetamise soovi ja ministeerium eelarve kokkupanemisel selleks takistusi ei teinud, lisas Liiver.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jaanus Pikani täpsustas, et uut ametiautot ei taheta presidendile osta julgeolekukaalutlustel, nagu väitis eelmisel nädalal Ando Noormets presidendi kantselei avalike suhete teenistusest. Väljavahetamise põhjus on senise ametiauto amortiseerumine, lausus Pikani.
Lennart Meri käsutuses on praegu 1992. aasta väljalaske S-klassi Mercedes. «Üle viie aasta vana auto selles klassis hakkab võtma tagavaraosadele suurt raha,» ütles Pikani. «Odavam on osta sama klassi uus auto kui vana pidevalt remontida.»
Pikani sõnul pole tõene, et tahetakse osta soomustatud auto. «Nende hinnad ulatuvad viie miljoni kroonini, sellist väljaminekut pole kunagi olnud kavas,» teatas ta.
Küsimusele, kas 980 000 krooni maksva ametiauto ostust oli teadlik ka president, vastas Pikani: «Võib-olla tõesti me iga päev ei räägi sellest, millise autoga ta kuhugi sõidab. Ta oli aga kursis, et praegune auto hakkab vanaks jääma.»
Pikani sõnul tõrjus Lennart Meri uue auto ostu nii ägedalt eelkõige poliitiliste rünnakute tõttu, mis talle pärast auto ostukavatsuse avalikustamist osaks said.
«Kui presidendi soov on vana autoga edasi sõita, eks peame siis kalkuleerima, kui palju see maksma läheb, ja eelarve selle järgi ümber tegema,» märkis Pikani.
«Kui tegu on selgelt ebamajandusliku investeeringuga, tuleb ikkagi uus auto osta, aga muidugi nii, et see maksumaksjat ei kahjustaks,» mainis Pikani.
Presidendi kantselei soovis 1998. aastaks riigilt 4,9 miljonit krooni investeeringuteks ja sama summa on eelarveprojektis talle ka ette nähtud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele