• OMX Baltic0,11%320,29
  • OMX Riga0,06%971,12
  • OMX Tallinn−0,07%2 232,92
  • OMX Vilnius0,42%1 513,35
  • S&P 5000,66%7 773,95
  • DOW 300,18%51 267,9
  • Nasdaq 1,05%27 477,31
  • FTSE 1000,34%10 497,94
  • Nikkei 2250,77%70 481,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,17
  • OMX Baltic0,11%320,29
  • OMX Riga0,06%971,12
  • OMX Tallinn−0,07%2 232,92
  • OMX Vilnius0,42%1 513,35
  • S&P 5000,66%7 773,95
  • DOW 300,18%51 267,9
  • Nasdaq 1,05%27 477,31
  • FTSE 1000,34%10 497,94
  • Nikkei 2250,77%70 481,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,17
Maksukorralduse seaduse § 23 lg 2 alusel võib maksuhaldur teha maksumaksjale või maksu kinnipidajale ettekirjutuse maksuvõla tasumiseks neljakümne kaheksa tunni jooksul.
Taolise ettekirjutuse tegemise tingimuseks on see, et maksumaksja hoidub kõrvale maksude tasumisest.
Eesti maksumaksjate liit tellis advokaadibüroolt Tark & Co seaduse sellele sättele juriidilise ekspertiisi.
- kui maksumaksjale antakse üle maksukorralduse seaduse § 23 lõige 2 alusel koostatud ettekirjutus ja ta on veendunud, et see on vastuolus seadusega, võib maksumaksja anda otsekohe (s.o 48 tunni jooksul pärast ettekirjutuse kättesaamist) kaebuse halduskohtusse, et see ettekirjutus tunnistataks kehtetuks, koos taotlusega peatada kohtuotsuse jõustumiseni ettekirjutuse täitmine;
- juhul kui ettekirjutuse alusel jõustub nõue tasuda maksuvõlg 48 tunni jooksul ja maksuhaldur arestib maksumaksja pangakontod ning hiljem ettekirjutuse vaidlustamisel see maksuhalduri enda poolt tühistatakse või tunnistatakse kehtetuks kohtus, võib maksumaksja taotleda maksuhaldurilt tsiviilhagi korras talle tekitatud majandusliku kahju hüvitamist.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele