Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Valmistuge aegsasti messiks
Firma igapäevases reklaamitöös, kasutades tavapäraseid meediakanaleid (ajalehed, raadio, TV), pole võimalik anda firmast tegelikku pilti. Ajalehe reklaamiveerust, kus kõikidel firmadel on ühesuurused reklaamkastid, see ei kajastu. Firma suurust ja usaldatavust saame näidata ainult messil.
Et mess oleks tõepoolest tulemuslik, tuleb võimalikult vara alustada ettevalmistustega. Traditsioonilised messid toimuvad iga aasta samal ajal ja seetõttu pole nende planeerimine raske.
- moodustage firmas initsiatiivgrupp, kuhu kuuluvad nii marketingi kui ka müügi- ja töökorraldusega seotud töötajad;
- määrake grupijuht (ei pea olema kõige kõrgemal ametikohal olev inimene);
- ärge unustage mõnda raamatupidajat, sest messieelarve moodustab üsna suure osa teie reklaamikuludest;
- eraldage messieelarve ülejäänud eelarvest;
- pange paika messi ettevalmistamise ajagraafik;
- kaaluge, kas vajate erikujundust või piisab standardsest boksist, vastavalt otsusele tellige messipind;
- ka siis, kui teil on oma PR-firma, kaaluge messidele spetsialiseerunud firma teenuse kasutamise otstarbekust;
- kui otsustate nn messifirma kasuks, valige 2--3 nende hulgast välja;
- viige kokku oma PR-firma ja väljavalitud messifirmad;
- sätestage endale võimalikult detailselt messi eesmärgid;
- oodake kujunduse pakkumust ja eelnevat hinnapakkumust,
- esimene ettevalmistuste faas lõpeb kujundusfirmaga läbirääkimiste esimeses voorus.
Pikaajaline planeerimine jätab manööverdamisvõimaluse, aitab vältida liigset pinget vahetult enne messi ning hoiab kokku raha ja närve.