• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Inglased vähendavad liiklusõnnetusi Eestis

    Inglased kasutasid tee telgjoone tähistamiseks freessüvendisse liimitavaid helkuriga maanteenaelu, mis näitavad juhile tee kulgemise suunda autolaternate valguse kaugeimas ulatuses.
    Tallinna ringtee ja Rapla maantee ristumise lähedusse paigutati nelja kilomeetri ulatuses keskmiselt 24meetrise vahega üle 200 maanteenaela. Üks maanteenael maksab viissada Eesti krooni. Stimsonite'i Euroopa müügidirektori Scott Horne'i sõnul oleks sellele teelõigule maanteenaelade paigaldamine kommertsalustel läinud maksma üle 100 000 krooni. Eesti maanteeamet kulutas ristmiku tähistamiseks alla 40 000 krooni, mis vastab vähempakkumise korras saadava hädapärase teemärgistuse hinnale.
    Maanteenael peab lume sahkamisele vastu kümme aastat, inglaste väitel on soojematel maadel maanteenalad kestnud koguni pool sajandit. «Norrasse ehitatud 14 kilomeetri pikkusel katselõigul vähenes liiklusõnnetuste arv nelja aasta jooksul kümme korda, surmaga lõppenud õnnetused lakkasid,» esitleb Scott Horne ühe Norra teedeametniku raportit nende firma tehtud teemärgistuse kohta.
    Tallinna ringtee ja Rapla maantee ristmikul on liiklusõnnetuste suhtarv kaks vigastustega lõppenud õnnetust kümne kilomeetri kohta. Mullu toimus seal 11 liiklusõnnetust, üks inimene hukkus ja kuus sai vigastada. Õnnetustes tekkinud kahju hindab maanteeamet ligi kuuele miljonile kroonile.
    «Oleksime tänaseid tähistusmaterjale kasutanud enne 1996. aastat, oleks arvestuslik kokkuhoid ligi kolm miljonit krooni,» ütleb maanteeameti peadirektori asetäitja Harri Kuusk. «Iga tänapäevasesse teemärgistusse investeeritud kroon toob tagasi üle paarikümne krooni,» lisab ta.
    Riik saab liiklusõnnetuses hukkunud inimese pealt kahju 4,4 miljonit krooni, invaliidistumise korral 4,7 miljonit krooni. Selline arvestus põhineb ühe inimese osalemisel rahvusliku koguprodukti loomisel. Arvestatud on ka operatiivbrigaadide väljasõitu õnnetuskohale, varalist kahju ja muid näitajaid. Soomlased hindavad inimese elu 20 miljonile Eesti kroonile.
    «Näib paradoksaalne, aga pimedas ja halbades ilmastikuoludes sõidukiirus suureneb. Kui tee on märgistatud, siis pimedal ajal isegi hea ilmaga sõidukiirus väheneb,» ütleb Kuusk, kes eelistab korralikku teemärgistust politsei trahvimeetoditele.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.