Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Alte Leipziger kinnitas BICO aktsiate ostusoovi

    BICO finantsdirektor Olga Reznik ütles, et Alte Leipziger saatis BICO juhatusele sellesisulise kirja, mida juhatus arutab 15. novembril. «Tehingu toimumine sõltub muidugi sellest, kas pakutud hind liikluskindlustuse fondi rahuldab,» märkis Reznik.
    Reznik kinnitas, et Alte Leipziger pakub 35 protsendi BICO aktsiate eest umbes paarkümmend miljonit krooni, kuid ei soovinud summat täpsustada. «Meie kuukäive on küll vaid neli miljonit krooni, kuid meie plussiks mõne teise kindlustusseltsiga võrreldes on tugev finantsolukord,» lausus Reznik.
    Liikluskindlustuse fondi peadirektor Veljo Tinn on varem öelnud, et paarkümmend miljonit nende osaluse eest oleks mõistlik suurusjärk, kuid konkreetse hinnangu annab fondi audiitorfirma Price Waterhouse.
    BICO põhikirja kohaselt on aktsiate eelisostuõigus senistel aktsionäridel. Rezniku sõnul on oma ostuhuvist seni peale Alte Leipzigeri teatanud üks väikeaktsionär, kes soovib juurde osta 40--50 aktsiat.
    Olga Reznik ütles, et BICO vajab hädasti investeeringuid ja seetõttu oleks igati tervitatav, kui Alte Leipziger omandaks aktsiate kontrollpaki. «Meie edasiseks arenguks on 11,4 miljoni krooni suurusest aktsiakapitalist vähe,» lausus Reznik. «Miinimumvajadus oleks 20 miljonit.»
    Üleeile Saksamaalt naasnud Reznik teatas, et Alte Leipziger oleks valmis BICO arengusse investeerima. «Kuna nende omanike hulka kuulub selline suur edasikindlustusfirma nagu Münchener Rück, siis rahaga probleeme ei ole,» kinnitas Reznik.
    BICO juhatuse esimees Jaan Marks on öelnud, et seni on BICO Alte Leipzigeri kindlustusketis kõige väiksema emafirma osalusega selts ja selline olukord ei rahulda kumbagi poolt.
    BICO 11,4 miljoni krooni suurune aktsiakapital koosneb 40 000 A-aktsiast nimiväärtusega 260 krooni ja 10 130 eelisaktsiast ehk B-aktsiast nimiväärtusega 100 krooni. Liikluskindlustuse fondile kuulub 14 000 A-aktsiat ja 10 000 B-aktsiat.
    Reznik tunnistas, et B-aktsiad on BICO seisukohast ammu mõttetuks muutunud ja need kisuvad alla ka firma üldist turuväärtust, kuid nendest vabanemine on keerukas. «Eelisaktsiate omanikeks on paarkümmend Tallinnast eemal elavat pensionäri,» ütles Reznik. «Ehkki dividendid on ainult 10 krooni aktsia pealt, on nendele inimestele küllaltki raske selgeks teha, et nad võiksid oma aktsiatest loobuda.»
    Rezniku sõnul otsib BICO eelisaktsionäridega kontakti, et teha neile ettepanek B-aktsiad nominaalhinnaga tagasi müüa.
    Liikluskindlustuse fond müüb oma osaluse BICOs põhjusel, et BICO asus 1. oktoobril taas müüma kohustuslikku liikluskindlustust. Kindlustusseltside liit leidis, et ärieetika seisukohast ei tohiks liikluskindlustuse korraldaja olla osaline liikluskindlustust müüvas firmas.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Värske tuul Tallinna börsil: Liven läheb raha küsima võlakirjadega
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht „Kuumal toolil“: kes loodavad kiiret taastumist, peavad pettuma
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Leedust paistab Eesti laenuvõtjale rõõmusõnum
Euroopa Keskpank võib tänavu langetada intressimäärasid rohkem kui kolm korda, kirjutab Reuters.
Euroopa Keskpank võib tänavu langetada intressimäärasid rohkem kui kolm korda, kirjutab Reuters.
Isamaa saadab abilinnapeaks vastuolulise eksministri
Tallinna uues võimuliidus saab erakond Isamaa kaks abilinnapea kohta. Ühe neist täidab endine minister.
Tallinna uues võimuliidus saab erakond Isamaa kaks abilinnapea kohta. Ühe neist täidab endine minister.