Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Fiat toob Palio Brasiiliast Euroopasse
Mootor:- 1242 cm³, R4
Võimsus:- 73 hj
Kütusekulu:- 90 km/h: 5,2 l/100 km
Kiirendus 0--100 km/h:- 13,2 s
Maksimaalkiirus:- 166 km/h
Pikkus:- 4130 mm
Laius:- 1620 mm
Kõrgus:- 1470 mm
Teljevahe:- 2423 mm
Pagasiruum:- 460/890/1540
- Itaalia autotootja Fiat tutvustas paari aasta eest Euroopa autoajakirjanduses oma Brasiilias toodetavat mudelit Palio, nimetades teda kõlavalt oma uueks maailmaautoks. Tänavu veebruarist kuni septembrini -- seni kuni Paliot vaid Lõuna-Ameerikas toodeti -- sai sellesse nimetusse teatud reservatsiooniga suhtuda, nüüdseks on aga sõnadel ka sisu taga.
Äsja alustati Palio tootmist ka Euroopas -- Poolas. Esialgu lubab Fiat eurooplastele vaid universaalkerega varianti Palio Weekend, edaspidi lisandub samale põhjale veel kaks modifikatsiooni -- Fiat Palio (nii sedaani kui luukpärana) ning juba Poolas konveierilt tulev Fiat Siena (sedaan). Ehkki esialgse info põhjal peakski Euroopa turule nn 178-seeriast paisatama vaid Palio Weekend, liiguvad vähemalt Poola teedel-tänavatel juba ka esimesed Sienad.
Palio Weekend (Fiati tähistuses näitab Weekend traditsiooniliselt seda, et auto on universaalkerega) lisab Fiati mudelivalikusse Marea Weekendi kõrvale teise universaali, seda väiksemas keskklassis -- konkurentideks näiteks ?koda Felicia Kombi, Ford Escort STW jt.
Varustustasemeid on Paliol vaid üks, erinevaid mootoreid kolm -- 1242cm³ ja 1580cm³ bensiini- ning 1698cm³ diiselmootor. Auto standardvarustusse kuulub roolivõimendi, immobilaiser, tahhomeeter, elektrilised aknatõstukid (esiakendel) ja küljepeeglid, kesklukustus.
Küsimusele, kas Paliot tasub lähiajal ka Eestisse oodata, jääb Fiate müüva ASi Asmer Auto juhatuse esimees Mart Kongo vastuse võlgu -- veel pole täpselt teada ei auto hind ega selle kvaliteet.