Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vormistajast müüjaks
Hyundaide maaletooja Tarmo Noot nimetab reedese Äripäeva veergudel suvist-sügisest autoostubuumi raha müügiks ja autode müügi vormistamiseks, millel professionaalsete müügioskustega on vähe pistmist. Novembris vähenes uute sõiduautode müük 27,5 protsenti.
Äripäeva esialgsed arvutused näitavad, et ka kohalike arvutitootjate müüginumbrid on novembris 15--20 protsenti vähenenud.
Mendelson & Co hindamisgrupi juhi Mare Paaveltsi hinnangul on kinnisvara hindamise teenuse tellimine novembris vähenenud pea 50%, ka Uus Maa ja Pindi Kinnisvara kinnitasid, et langustendents on märkimisväärne.
Kinnisvaratehingute sooritamine on enamasti mitmekuuline protsess ja maaklerid vahendusturu vähenemisest ei räägi, kuid rahanduskriisi tagajärjed jõuavad ka sinna. Ostutehinguid sõlmitakse minu hinnangul järgnevatel kuudel märksa vähem.
Kui müügihuvi on endine, hakkavad kliendid üha rohkem pöörduma maaklerite poole, et nende kinnisvarale ostja leitaks. Sobivate müügiobjektide leidmisele lisandub ka aktiivne müügitegevus.
Konjunktuuriinstituudi küsitluses soovitab majanduskonsultant Hardo Pajula hinnata ettevõtjatel ümber oma kulutuste plaanid ja valmistuda ka mustemaks stsenaariumiks. Tema sõnul sattuvad raskustesse eelkõige siseturule orienteeritud müügifirmad.
Ühelt poolt kulutusi jälgides peab teiselt poolt takka andma müügitöö tõhustamisele, sest see on müügifirma põhiline oskus.
Tarmo Noodi ennustus, et senisest suuremat rolli hakkavad ka autoturul mängima müügioskused, osutub tõeks. Kes müüa ei suuda, peab oma tegevust kokku tõmbama hakkama.