• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • 05.01.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esirallipaar pürib tehasemeeskonda

Endise kaitseministeeriumi kantsleri Toomas Kitsingu sõnul tähendab rallisport Eestis praegu ainult kulusid, tulud hakkaksid tulema alles siis, kui mõnda tehasemeeskonda pääseda. Selle nimel Märtin ja Kitsing praegu pingutavadki.
Marko Märtini sõnul on mõnda tehasemeeskonda pääsemine ilus unistus, kuid selleks tuleb endal enne kõvasti kulutada. Alates sellest suvest, mil varem Erkki Piirsaluga koos sõitnud Kitsing tegi Märtinile ettepaneku koos sõitma hakata, on viimane rahamuredest vaba. «See on nagu öö ja päev,» võrdleb Märtin rallisõitmist enne Kitsingut praegusega.
Selle aasta MMi etapil Argentiinas Soome meeskonnaga neljanda koha võitnud Toyota Celica GT 4 värsked omanikud sõitsid varem Robert Lepiksoni kolm aastat vana Toyota Celica 4WDga, mis nüüd läks edasi Euroopasse. Toomas Kitsingu sõnul oleks täiesti normaalne ajaga kaasas käimiseks iga aasta auto uuema vastu välja vahetada, paraku pole seni selleks võimalusi olnud. Nüüd lubab Kitsing aasta pärast uue auto muretseda.
Eesti autospordiliidu presidendi Toomas Sildmäe sõnul on ralli sõitmine vaieldamatult F-1 vormeli ja pikkade purjeregattide kõrval üks kalleim spordiala. Kui maailmatasemel on F-1 meeskondade aastaeelarve 15--30 miljonit dollarit, siis suuremate autorallitegijatel -- tehasemeeskondadel -- on see kuni 10 miljonit dollarit.
Eesti meeskondade keskmiseks aastaeelarveks ehk kulutusteks tagavaraosadele ja võistlustel osalemisele ilma auto maksumuseta kulub Sildmäe hinnangul poolest miljonist miljoni kroonini. Suurem osa sellest läheb autokummidele ja välissõitudele.
Miljoni krooni suurusjärku kuulub Kitsingu sõnul ka nende meeskonna eelarve, kuid välisvõistluste arvu kasvades võib kasvada ka meekonna aastaeelarve. Järgmisel aastal ootavad Kitsingut-Märtinit ees maailmameistrivõistluse etapid Portugalis, Soomes ja Inglismaal.
Tehases valmistatud A- ja N-rühma ralliautode hinnavahe on kahe- kuni kolmekordne. Toomas Sildmäe -- Margus Muraka team'ile kuuluv N-klassi Subaru Imprezo maksis veidi üle miljoni krooni. Kitsingule-Märtinile kuuluva auto maksumuseks pakuvad konkurendid üle kolme miljoni krooni.
Auto ostmiseks vajamineva raha allikat Kitsing täpsustada ei taha. Auto maksis kinni meeskond ise, võistlustel osalemise kulud kannavad sponsorid, räägib ta vaid. Eesti esirallipaar unistab rallimaailma esiklassi autost Toyota Corollast, kuid üle viie miljoni krooni maksev auto käib praegu eestlastele üle jõu.
N-klassi Subaru Imprezoga sõitev Sildmäe tõdeb, et on vahe, kas sõita ainult rallit või teha seda muude tegemist kõrvalt, nagu tema Finest Hotel Groupi juhina. «Kuna me pole professionaalid, siis ei jõua autost võtta seda, mis proff,» vastab Sildmäe küsimusele, kas Martini-Kitsingu uus auto ka kadedaks teeb.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 10:49
“Kujuta ette, kui saaksid teada, et sadu inimesi on käinud salaja su elutoas?”
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele