Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Esirallipaar pürib tehasemeeskonda

    Endise kaitseministeeriumi kantsleri Toomas Kitsingu sõnul tähendab rallisport Eestis praegu ainult kulusid, tulud hakkaksid tulema alles siis, kui mõnda tehasemeeskonda pääseda. Selle nimel Märtin ja Kitsing praegu pingutavadki.
    Marko Märtini sõnul on mõnda tehasemeeskonda pääsemine ilus unistus, kuid selleks tuleb endal enne kõvasti kulutada. Alates sellest suvest, mil varem Erkki Piirsaluga koos sõitnud Kitsing tegi Märtinile ettepaneku koos sõitma hakata, on viimane rahamuredest vaba. «See on nagu öö ja päev,» võrdleb Märtin rallisõitmist enne Kitsingut praegusega.
    Selle aasta MMi etapil Argentiinas Soome meeskonnaga neljanda koha võitnud Toyota Celica GT 4 värsked omanikud sõitsid varem Robert Lepiksoni kolm aastat vana Toyota Celica 4WDga, mis nüüd läks edasi Euroopasse. Toomas Kitsingu sõnul oleks täiesti normaalne ajaga kaasas käimiseks iga aasta auto uuema vastu välja vahetada, paraku pole seni selleks võimalusi olnud. Nüüd lubab Kitsing aasta pärast uue auto muretseda.
    Eesti autospordiliidu presidendi Toomas Sildmäe sõnul on ralli sõitmine vaieldamatult F-1 vormeli ja pikkade purjeregattide kõrval üks kalleim spordiala. Kui maailmatasemel on F-1 meeskondade aastaeelarve 15--30 miljonit dollarit, siis suuremate autorallitegijatel -- tehasemeeskondadel -- on see kuni 10 miljonit dollarit.
    Eesti meeskondade keskmiseks aastaeelarveks ehk kulutusteks tagavaraosadele ja võistlustel osalemisele ilma auto maksumuseta kulub Sildmäe hinnangul poolest miljonist miljoni kroonini. Suurem osa sellest läheb autokummidele ja välissõitudele.
    Miljoni krooni suurusjärku kuulub Kitsingu sõnul ka nende meeskonna eelarve, kuid välisvõistluste arvu kasvades võib kasvada ka meekonna aastaeelarve. Järgmisel aastal ootavad Kitsingut-Märtinit ees maailmameistrivõistluse etapid Portugalis, Soomes ja Inglismaal.
    Tehases valmistatud A- ja N-rühma ralliautode hinnavahe on kahe- kuni kolmekordne. Toomas Sildmäe -- Margus Muraka team'ile kuuluv N-klassi Subaru Imprezo maksis veidi üle miljoni krooni. Kitsingule-Märtinile kuuluva auto maksumuseks pakuvad konkurendid üle kolme miljoni krooni.
    Auto ostmiseks vajamineva raha allikat Kitsing täpsustada ei taha. Auto maksis kinni meeskond ise, võistlustel osalemise kulud kannavad sponsorid, räägib ta vaid. Eesti esirallipaar unistab rallimaailma esiklassi autost Toyota Corollast, kuid üle viie miljoni krooni maksev auto käib praegu eestlastele üle jõu.
    N-klassi Subaru Imprezoga sõitev Sildmäe tõdeb, et on vahe, kas sõita ainult rallit või teha seda muude tegemist kõrvalt, nagu tema Finest Hotel Groupi juhina. «Kuna me pole professionaalid, siis ei jõua autost võtta seda, mis proff,» vastab Sildmäe küsimusele, kas Martini-Kitsingu uus auto ka kadedaks teeb.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.