• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−1,55%40 167,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−1,55%40 167,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92
  • 15.01.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valgustitrendist tähtsam on valgustuse läbimõeldud lahendus

Moodsatest valgustitest saab rääkida ühest küljest samamoodi nagu moestki -- st valgustite trendid kujunevad suures osas iseenesest. Küll aga proovivad sarnaselt moeloojatega juhtivad valgustitootjad tarbija maitset kujundada. Teisest küljest on valgustus sisekujunduse oluline osa ning seetõttu jälgib ruumi valguslahendus üldisi sisekujundustrende. Kolmandaks mõjutab mingi valgustitüübi moodsaks muutumist ühiskonna hetketase.
Materjalitööstus ja tehnoloogia on teinud ka valgustitööstuses tohutu arengu. Näiteks võrreldes Nõukogude ajaga, mil kaupluses rippus kolm-neli valgustit, müüakse praegu poodides mitmesugustest stiilidest ja ajastutest pärit valgusteid. Suur valik on muutnud inimesed nõudlikumaks ja seepärast võib täheldada, et tegelikult on viimase aja kõige valdavam valgustitrend ruumiga sobiva stiilse valguslahenduse planeerimine.
Terviklik valguslahendus büroos, ettevõttes, teenindusasutuses või kodus on muutunud väärtuseks omaette. Seega on valgusti muutunud sisekujunduse lahutamatuks osaks, mille pealt uue ruumikujunduse tellija enam raha kokku ei hoia.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vaatamata pakutava laiale valikule võib siiski täheldada teatud eelistusi inimeste maitses. Tundub, et moes on naturaalsed materjalid st haljas ja kroomitud metall, värvimata vask, alumiinium, klaas jne. Üks osa neist, mis enamasti on leidnud kasutust pubides, jäljendavad otseselt sada aastat tagasi toodetud valgusteid. Primitiivne viimistlus, käsitöö või siis lõpuni töötlemata stiil läheb seega praegu valgustikasutajatele hästi peale.
Inimesed on väsinud suurtes partiides valmistatud äravahetamiseni sarnase masstoodangu kasutamisest, soovitakse muretseda isikupärast valgustit.
Naturaalsust kasutatakse ka väga moodsate valgustite juures. Tehnitsistlikus stiilis on mindud nii kaugele, et ka isegi konstruktsiooni keevitusjäljed peaksid mõnel puhul teostuses olema nähtavad.
Naturaalsete katmata materjalide kasutamine on võimalik tänu kõrgeltarenenud viimistlustehnoloogiale.
Praegusel ajal toodetud katmata metallist valgusti ei hakka roostetama ja peab sama kaua vastu kui plastmass.
Arhailisus ja nostalgia vanaaegsete valgustite järele väljendub kasvõi kõige esimese elektrivalgusti -- juhtme osas rippuva katmata elektripirni -- modernsetes lahendustes.
Aega, mil elektripirni kattis ajaleht, meenutab praegu kuumuskindel PVC kangast lambi ümber keeratud kuppel.
Täiesti moest ära on kunagi eestlase arvates ainsa valgusti paigana ettekujutatud lae tsenter. Võttes eeskuju büroodest, on praegu hakatud ka kodudes kasutama rohkem seina- ja põrandavalgustust.
Kuid juba on jõudnud korralikud ja põhjalikult läbimõeldud valgustuslahendused inimesi ära tüütada. Moodsaks on muutumas teatud eklektilisus, seepärast ei tohiks kedagi üllatada, kui väga modernse büroo kontorilaual ilutseb päevinäinud messinglamp. Viis aastat tagasi oleks see tundunud kahtlemata stiilivääratusena.
Korrapäratusega aga ei tohiks üle pingutada -- ka mõne ekstravagantse valgusti paigutamisel büroosse võiks enne asjatundjatega nõu pidada. Seepärast jääb siiski põhiliseks trendiks korralik ja hoolsalt läbimõeldud valguslahendus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 12 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele