Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Armastuse laev seilab viiekümnestele

    Eelmisel nädalal toimus Estline'i reisilaeval Regina Baltica Läänemere ainuke laevakokkade ja serveerimispersonali võistlus Mare Balticum Trophy. Võistlusel kaeti laud Margaretale, Kesk-Rootsi väikelinna meditsiiniõele. Margareta gümnaasiumiõpetajast mees Hans kutsus abikaasa romantilisele nädalalõpureisile, et tähistada intiimselt naise 50. juubelit. Nõudlik paar jõi eelroaks serveeritud Thermidori merivähi kõrvale Chablis'valget kuiva veini. Margareta ja Hansu mõtlesid välja võistluse korraldajad.
    «Valisime Margareta ja Hansu, sest neil on elukogemused, väljakujunenud nõudmised, muutumatud harjumused. Vajasime nõudlikku paari,» selgitab Estline'i marketingidirektor Marje Braunbrück.
    Regina Baltica restorani direktor Vilik Tiko ütleb, et rootslaste ja eestlaste lauakatmise ja serveerimise tavad on erinevad. Kohvi valamisel võtab eesti kelner tassi enda kätte ja valab kannust käes, rootslane aga valab laual seisvasse tassi.
    Kohvi valamine on muidugi pisiasi. Margareta ja Hans ootavad, et teenindaja nendega elavalt suhtleks ja vajaduste järele päriks. «Eesti personal on klientidega suheldes sageli liiga tagasihoidlik ja kinnine,» ütleb Tiko.
    Tallinki restoranidirektor Anne Roosipõld uuris enne võistlustööde hindamist erinevate koolkondade nõudmisi ja valis kriteeriumiks kuldse kesktee. «Ühte võistluslauda kaeti kõikide õpikute järgi valesti -- klaasid pandi esimestena,» osutab Roosipõld. «Alustada tuleb kohanäitamise taldrikust.» Anne Roosipõld arvab, et väikeste mööndustega sobiks kolmekümneaastastel viiekümnestele kaetud lauas süüa -- kolmekümnene vajab erksamaid värve.
    50aastased lääne inimesed on saavutanud arvestatava elatustaseme ja üritavad tasa teha seda, mis nooruses puudu jäi. Braunbrück usub, et praegu tööd rügavad kolmekümnesed eestlased jaksavad aastate pärast rootsi laua asemel tunda kulinaarset naudingut a la carte'is lõhetatart siiamarja creme-fraiche'ga mekkides. Viis aastat tagasi sõitsid eestlased peamiselt tekireisijatena sugulastele külla, täna aga reisitakse juba koos lastega kajutis ning eelistatakse otsast lõpuni oma raha eest ostetud puhkusereise.
    Eesti reisijad on 25--45aastased, rootslased aga keskmiselt kümme aastat vanemad. Suured ja luksuslikud kruiisilaevad veavad see-eest peamiselt 70aastaseid. «70sel lääne inimesel pole probleeme ei raha ega ajaga,» märgib Braunbrück.
    Kaks päeva Stockholm--Tallinn liinil toimunud võistlusest Mare Balticum Trophy võttis osa kuus laevakompaniid: Viking Line, Silja Line, Birka Line, Eckerö Line, Tallink ja Estline. Nii toidu valmistamises kui ka serveerimises tunnistati parimaks Eckerö Line'i võistkond.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.