Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veoteenuseturul algab hinnaralli

    Sündmused Venemaal, Poola transiitlubade defitsiit ning lähenev puhkuste periood teevad transpordituru hinnataseme ebakindlaks.
    Lähikuudel veoteenuse hind ei lange, vaid pigem tõuseb.
    Pinged Venemaal on jätnud veoautod Euroopas tööta. Paljud ettevõtted on katkestanud poliitilise kriisi ja streikidega majandusliku krahhi äärele viidud Venemaale kauba tarnimise.
    Kuna Venemaa-suunalised koormad on ära langenud, rabatakse veoturul Venemaa külje alla jäävate Baltimaade koormaid. Seetõttu on ka Eesti vedajatel puudus varem rohkelt jagunud impordikoormatest. Koormast ilmajäämise kahju vastu kindlustatakse ennast kõrgema ekspordikoorma veohinnaga.
    Juuni keskpaigas algav puhkuste-eelne periood tõstab sissevedude hindasid 10--15 protsenti. Veohindade tõus on põhjustatud välispartnerite soovist enne puhkust laod kaubast tühjaks müüa ja Eesti sisseostja soovist kindlustada ennast kaubaga ka välispartneri puhkuse ajal. Ekspedeerimisfirmade aastatepikkune kogemus näitab, et Saksamaal kasvab seetõttu veonõudlus juuni lõpust juuli alguseni, Itaalias juuli teisel poolel.
    Lõppenud ei ole probleemid Poola transiitlubadega. Sellel nädalal jõudsid Eestisse Poola eraldatud lisaload. Lube pole aga jälle piisavalt ja need lõpevad tõenäoliselt suve lõpuks. Arvatavasti soostub Poola veel kord lisalubasid eraldma.
    Poola uut keskkonnasõbralikku suunda arvestades saavad aga lisalubasid ainult «rohelised» veokid. Eesti ca 3500 rahvusvaheliste vedude teostamise õigusega veokist on aga «rohelisuse» tingimustele vastavad ainult 25%. Ülejäänutele jääb Poola territoorium suletuks. Nende autodega pääseb Euroopasse vaid praami kasutades, mis teeb veo kallimaks.
    Lähikuude hinnaralli üleelamiseks on transpordi vajajatel kolm võimalust. Astuda püsisuhetesse suurte ekspedeerimisfirmadega, kelle suured kaubavood võimaldavad olla turukõikumistest sõltumatumad ning kes võtavad hooajajalised hinnakõikumised enda kanda. Paraku peab suurte ekspedeerimiskontsernide kasutaja arvestama, et ta maksab transporditeenuse eest stabiilselt kõrgemat hinda (kindlus maksab) võrreldes sellega, mida pakuvad soodsal ajal väikefirmad. Teine võimalus on püüda ära tabada õige hetk oma laoseisu täiendamiseks, kui veo hind on enne järjekordset tõusu madalpunktis. See ei pruugi aga õnnestuda ja laoseisude soetamine hoiab kinni firma käibevahendeid. Kolmas võimalus on maksta transpordi eest just niipalju, kui olukord veoturul hetkel nõuab.
  • Hetkel kuum
Peeter Tammistu: ja siis ma mõtlen – kuidas leida küsimused õigetele vastustele
Auto on vaid päästepaat üldises liikluskorraldamatuses, kirjutab Peeter Tammistu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Auto on vaid päästepaat üldises liikluskorraldamatuses, kirjutab Peeter Tammistu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Keskpank: euribori tipp peaks saabuma sügisel Ettevõtjatele tuleb kasum tänavu raskemalt
Kuigi euroala inflatsioonitempo aeglustub, jääb see kõrgemaks rahapoliitilises eesmärgis ettenähtust, mistõttu oodatakse rahaturgudel euribori tõusu, rääkis keskpanga prognoosimeeskonna juht Rasmus Kattai.
Kuigi euroala inflatsioonitempo aeglustub, jääb see kõrgemaks rahapoliitilises eesmärgis ettenähtust, mistõttu oodatakse rahaturgudel euribori tõusu, rääkis keskpanga prognoosimeeskonna juht Rasmus Kattai.
USA indeksid langesid, samal ajal kui võlakirjade tootlus ja kuld tõusid
Wall Streeti peamised indeksid sulgusid teisipäeval madalamal, samal ajal kui riigivõlakirjade tootlus ja kuld tõusid, kuna investorid muretsesid, et Föderaalreserv hoiab intressimäärad pikemalt kõrgemal.
Wall Streeti peamised indeksid sulgusid teisipäeval madalamal, samal ajal kui riigivõlakirjade tootlus ja kuld tõusid, kuna investorid muretsesid, et Föderaalreserv hoiab intressimäärad pikemalt kõrgemal.
Reaalajas börsiinfo
Palgatööl läbipõlenud viljandlane lõi ettevõtte: saan nüüd teha seda, mida naudin
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Tööst ilma jääv Sutter: mõtteid on, aga enne septembrit ei tee ma midagi
Veel viimaseid päevi Eesti Energia juhi ametit pidav Hando Sutter ütles, et enne 1. septembrit tema end uute kohustustega ei seo.
Veel viimaseid päevi Eesti Energia juhi ametit pidav Hando Sutter ütles, et enne 1. septembrit tema end uute kohustustega ei seo.
Ukraina esifinantsist: mul on kaks halba kogemust, üks neist on Arricano
Investeerimisfondi Dragon Capital juht Tomáš Fiala ütleb intervjuus Äripäevale, et turuligipääs Euroopa Liidule on muutnud mõistlikuks toota Ukrainas sisuliselt kõike.
Investeerimisfondi Dragon Capital juht Tomáš Fiala ütleb intervjuus Äripäevale, et turuligipääs Euroopa Liidule on muutnud mõistlikuks toota Ukrainas sisuliselt kõike.
Raadiohommikus: rakettidest bumerangideni
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis tuleb juttu teisipäeval ilmunud Politico artiklist, mis rääkis sellest, kuidas Euroopa diplomaate nörritab mõne riigi, aga ennekõike Eesti viis üritada Ukrainale antud relvaabi eest uute relvade väärtuses raha sisse kasseerida. Artikkel sai siinmail palju vastukaja ning kritiseeriti, et anonüümsete allikate jutt sisaldab mitut otsest valeväidet.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis tuleb juttu teisipäeval ilmunud Politico artiklist, mis rääkis sellest, kuidas Euroopa diplomaate nörritab mõne riigi, aga ennekõike Eesti viis üritada Ukrainale antud relvaabi eest uute relvade väärtuses raha sisse kasseerida. Artikkel sai siinmail palju vastukaja ning kritiseeriti, et anonüümsete allikate jutt sisaldab mitut otsest valeväidet.
Uus sanktsioonipakett läks käiku: mõned vedajad juba vähendavad autoparki
27. märtsil jõustusid järjekordsed sanktsioonid Venemaa vastu. Seekordsed keelud on väga laiaulatuslikud ning puudutavad paljusid Venemaale kaupu toimetavaid Eesti vedajaid.
27. märtsil jõustusid järjekordsed sanktsioonid Venemaa vastu. Seekordsed keelud on väga laiaulatuslikud ning puudutavad paljusid Venemaale kaupu toimetavaid Eesti vedajaid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.