Tarbesõidukite müük tegi sarnaselt sõiduautode müügile (vt 10. juuli Äripäevast) juunis tagasikäigu -- müük vähenes tervelt kolmandiku võrra.
Kui mais müüsid Eesti automüüjad rekordilised 251 kaubikut, siis juunis vaid 175.
Eriti suure tagasimineku tegi sõiduauto baasil ehitatud väikekaubikute (sellesse klassi kuuluvad nt VW Caddy, Ford Escort Express jt) müük -- maikuise 145 auto asemel müüdi seekord vaid 86 autot. Vähem müüdi vaid jaanuaris-veebruaris.
Suuremate kaubabusside osas (sellesse klassi kuuluvad nt MB Sprinter, Ford Transit, Peugeot Boxer jt) oli tagasiminek väiksem, kuid erinevalt väikekaubikute müügist kestab selles kategoorias langus juba kolmandat kuud järjest.
Lisades kaubikutele ka veoautod, ulatub poole aasta tarbesõidukite müük 1581 autoni, mis on mullu sama perioodiga võrreldes 574 auto võrra enam.
Siis oli kuue kuuga müüdud 1007 kaubikut ja veoautot.
Kuna aga eelmise nädala liisinguintresside tõus mõjutab sõiduautode kõrval ka tarbesõidukite müüki, toimub ka selles kategoorias lähikuudel kindlasti teatav tagasiminek.
Seotud lood
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?
Viimased uudised
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele