• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedaja vastutuse kindlustus

    Sõlmides kindlustuslepingu, siirdab veda-ja kindlustusseltsile kahte liiki vastutuse:
    - vedaja vastutus kauba omaniku ees, mille vedaja on võtnud CMR-konventsiooni alusel, vedades võõrast kaupa;
    - vedaja vastutus riikliku tagatisühingu ees (kelleks Eestis on ERAA), mille vedaja on võtnud TIR-konventsiooni alusel, kasutades TIR-tollivihikuid.
    Veose kahjustumise või hävingu puhul hüvitatakse kahju CMRi alusel vastavalt veose kaubaarvele, kuid mitte rohkem kui 8,33 SDR arveldusühikut (umbes 160 krooni) veose ühe brutokilogrammi kohta. TIRi alusel esitatava nõude suurus võib olla kuni 50 000 dollarit. Lisaks katab kindlustus ka vedaja hädavajalikud kulutused kahju ärahoidmiseks ja vähendamiseks. Kui vedaja aktsiakapital on alla 3 miljoni krooni, nõuab ERAA vedajalt peale TIR-kindlustuse enamasti ka eritingimuste allakirjutamist kindlustusseltsiga. Eritingimustega garanteerib kindlustusselts TIR-nõude vaidlustamata rahuldamise ERAA-le 60 päeva jooksul pärast vastava nõude esitamist.
    Kindlustuslepingu dokumentideks on poliis (kliendi soovil eesti ja inglise keeles), kindlustustingimused, «Kaubaveo instruktsioonid» autojuhtidele ning kliendi täidetud sooviavaldus.
    Omavastutus on kindlustusjuhtumi kohta vedajale kuuluva või liisitud auto puhul 750 dollarit ja renditud auto puhul 1000 dollarit.
    Kindlustusmakse aluseks on kokkulepitud summa ühe sõiduki kohta või vedaja veoteenuse osutamisega teenitud raha ehk laekunud veoraha. Kindlustusmakse suurus sõltub eelkõige vedude regioonist, veoste liigist, ühe koorma maksimaalsest väärtusest ja kahjustatistikast.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Eva Truuverk: Eestist võiks saada rohepöörde Silicon Valley
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
NFT – kuum plokiahela trend – saab oma ETFi
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
Veho omandas Mercedes-Benzi sõidukite müüja Lätis
Läti konkurentsiamet andis automüüjale Veho õiguse omandada Mercedes-Benzi sõidukite müüja Lätis Domenikssi, teatas ettevõte pressiteate vahendusel.
Läti konkurentsiamet andis automüüjale Veho õiguse omandada Mercedes-Benzi sõidukite müüja Lätis Domenikssi, teatas ettevõte pressiteate vahendusel.
Euroopa kiireima kasvuga majandust kimbutavad vanad mured
Kuigi analüütikud ootasid kolmanda kvartali sisemajanduse koguprodukti (SKP) aastakasvuks kahekohalist numbrit, on Eesti 8,6protsendine majanduskasv seni avaldatud andmete põhjal Euroopa kiireim. Sarnaselt muu maailmaga veab Eesti majandust tugev nõudlus, kuid hoogsamat kasvu pärsivad tööjõunappus, inflatsioon ja viiruse uus tüvi.
Kuigi analüütikud ootasid kolmanda kvartali sisemajanduse koguprodukti (SKP) aastakasvuks kahekohalist numbrit, on Eesti 8,6protsendine majanduskasv seni avaldatud andmete põhjal Euroopa kiireim. Sarnaselt muu maailmaga veab Eesti majandust tugev nõudlus, kuid hoogsamat kasvu pärsivad tööjõunappus, inflatsioon ja viiruse uus tüvi.