• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 18.09.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riigikogu hakkab arutama sõidukiiruse suurendamist

Reformierakonna liikme Daimar Liivi kevadel esitatud ettepanek suurendada lubatud sõidukiirust maanteedel ja lubada autot juhtida 0,4promillise alkoholisisaldusega veres on praegu arutlusel riigikogu õiguskomisjonis ja tuleb riigikogu ette oktoobris.
Seaduseparanduse kohaselt saaks suurimaks lubatud kiiruseks kõvakattega teedel 15. aprillist kuni 15. oktoobrini 100 km/h. Kiirteedel ja kõvakattega teedel, mille mõlemas suunas on vähemalt kaks sõidurada, lubataks kevadest sügiseni sõita 120 km/h, talvel 100 km/h. Samuti suureneks algajale juhile lubatud sõidukiirus 80 km tunnis.
Põhilistel Eesti maanteedel sõidab liiklusvool 100 km/h, mis ületab praegu seadusega lubatud kiirusepiirangut. Seaduseelnõu autori Daimar Liivi sõnul peavad seadused võimaldama inimestel seaduslikult käituda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu ei peata liikluspolitsei ka 100 kilomeetrit tunnis sõitvaid autosid, sest ei soovi liiklejatega suhteid rikkuda, ütles liiklusjärelevalve talituse ülem Tarmo Vaher. «100 km tunnis on Eesti teede seisundit arvestades talutav variant,» üles Vaher. Esimese klassi maanteedel lubaksid liikluspolitseinikud sõita 130 km tunnis.
Vaher tõdes, et paljudes Euroopa riikides lubatakse kuni 0,5promillise alkoholisisaldusega veres rooli istuda, kuid ei pooldanud selle vabaduse rakendamist Eestis. «Pudel õlut võib eri tervisliku seisundiga anda eri tulemuse,» selgitas Vaher.
Riigikogu maarahva erakonna fraktsiooni esimees Tiit Tammsaar ütles, et ta sõidab iga päev ligi 150 km, mistõttu pooldab lubatud sõidukiiruse suurendamist.
Liiklusameti peadirektori asetäitja Harri Kuusk ütles, et praegu ei ole usaldusväärset statistikat kiiruse piirmäära suurendamise toetamiseks, sest suvine kiirusemäärade tõstmise eksperiment lõpeb septembris ning esialgsed tulemused selguvad oktoobrikuus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele