Reformierakonna liikme Daimar Liivi kevadel esitatud ettepanek suurendada lubatud sõidukiirust maanteedel ja lubada autot juhtida 0,4promillise alkoholisisaldusega veres on praegu arutlusel riigikogu õiguskomisjonis ja tuleb riigikogu ette oktoobris.
Seaduseparanduse kohaselt saaks suurimaks lubatud kiiruseks kõvakattega teedel 15. aprillist kuni 15. oktoobrini 100 km/h. Kiirteedel ja kõvakattega teedel, mille mõlemas suunas on vähemalt kaks sõidurada, lubataks kevadest sügiseni sõita 120 km/h, talvel 100 km/h. Samuti suureneks algajale juhile lubatud sõidukiirus 80 km tunnis.
Põhilistel Eesti maanteedel sõidab liiklusvool 100 km/h, mis ületab praegu seadusega lubatud kiirusepiirangut. Seaduseelnõu autori Daimar Liivi sõnul peavad seadused võimaldama inimestel seaduslikult käituda.
Praegu ei peata liikluspolitsei ka 100 kilomeetrit tunnis sõitvaid autosid, sest ei soovi liiklejatega suhteid rikkuda, ütles liiklusjärelevalve talituse ülem Tarmo Vaher. «100 km tunnis on Eesti teede seisundit arvestades talutav variant,» üles Vaher. Esimese klassi maanteedel lubaksid liikluspolitseinikud sõita 130 km tunnis.
Vaher tõdes, et paljudes Euroopa riikides lubatakse kuni 0,5promillise alkoholisisaldusega veres rooli istuda, kuid ei pooldanud selle vabaduse rakendamist Eestis. «Pudel õlut võib eri tervisliku seisundiga anda eri tulemuse,» selgitas Vaher.
Riigikogu maarahva erakonna fraktsiooni esimees Tiit Tammsaar ütles, et ta sõidab iga päev ligi 150 km, mistõttu pooldab lubatud sõidukiiruse suurendamist.
Liiklusameti peadirektori asetäitja Harri Kuusk ütles, et praegu ei ole usaldusväärset statistikat kiiruse piirmäära suurendamise toetamiseks, sest suvine kiirusemäärade tõstmise eksperiment lõpeb septembris ning esialgsed tulemused selguvad oktoobrikuus.