Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pool riigiteedest jääb ametlikult libedaks

    Põhjus, miks enam kui pooled riigiteed talvel vaid lumesahka, mitte aga soolaraputajat näevad, peitub rahas.
    Isegi järgides põhimõtet, et teid hooldatakse sõidetavuse järgi, kulutati nende korrashoiule eelmisel talvel üle 60 miljoni krooni. Iga talvel rohkem kulunud kroon võetakse aga teede suvise pindamise arvelt.
    Eestis on riigiteid 16 500 kilomeetrit ning need jaotatakse sõidetavuse järgi nelja kategooriasse. I klassi teedel liigub ööpäevas üle 2000 auto, II klassi teedel 1000--2000, IIB klassi teedel 500--1000, III klassi teedel 200 -- 500 ja IV klassi teedel alla 200 auto ööpäevas.
    I klassi kuulub Eestis vaid 950 kilomeetrit teid, aga iga sellise tee kilomeetri hooldamiseks kulub talvel 16 200 krooni. Neilt ja teise kategooria teedelt peavad lumi ja libe tõrjutud olema hiljemalt neli tundi pärast lumesaju lõppu.
    Vähemkasutatavatele teedele eraldatakse aastas 900 krooni kilomeetri kohta, aga seda on vähe. Seal, kus liigub 200--500 autot päevas, tuleb liiklusolud taastada ööpäev pärast tuisku, alla 200 liiklejaga teed võivad oodata kaks ööpäeva. Libeduse tõrjet nendel teedel oodata ei maksa. Soola-liiva segu või liiva puistatakse vaid erandlike ilmastikutingimuste korral ristmikele ja tõusudele-langustele.
    Samas on teede hooldamiseks vajalik masinapark tunduvalt kaasajastunud. Näiteks jätkub ühest Sisu koormast niisutatud soola 60 kilomeetri tarbeks.
    Talv on liikluses küll tunduvalt raskem aeg kui suvi, samas näitab statistika, et kõige rohkem õnnetusi ei juhtu mitte jaanuaris, vaid augustis.
    Kolmel viimasel aastal oli jaanuaris nii liiklusõnnetusi kui kannatanuid umbes poole vähem kui augustis.
    Talv on ohtlik eelkõige siis, kui liiklustingimused järsult muutuvad, hakaku siis sadama või tulgu sula.
    Et esimeseks talviseks muutuseks valmis olla, tulekski naelkummid alla panna nädal või paar enne oletatavat esimest lumesadu ja libedat.
    Suurel osal teedest ei liigu isegi mitte 200--500, vaid 20--50 autot päevas. Nendel teedel, kus liiklus väike, pole otstarbekas raha libeduse tõrjeks kulutada.
    Vaatamata teede klassifitseerimisele ja erinevatele kulutustele pole me kolmel viimasel aastal rahaga välja tulnud. Seetõttu kannatavad aga suvised tööd ja mulle tundub, et autojuhid eelistavad soolale suvel siledat teekatet.
    Tehnika poolest võiksime aga palju rohkem teha. Nii soolapuistureid kui teehöövleid on piisavalt.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.